Aizdedzes sadalītāja rotors — auto
Aizdedzes sadalītāja rotors —
Aizdedzes sadalītāja rotors: noderīga informācija
Aizdedzes sadalītāja rotors atrodas aizdedzē, kas ir būtiska sastāvdaļa katrā dzinējā. Korpusā ir aizdedzes vāciņš, no kura aizdedzes kabeļi iet uz aizdedzes svecēm. Aizdedzes sveces vadu, kas ved no spoles uz iaizdedzi arī ir pievienoti tam. Šo komponentu, aizdedzes rotors rotē pa apli, tādējādi sasniedzot atsevišķus kontaktinformāciju jomas atsevišķo cilindru provocē elektrisko kontaktu.
Tomēr kontaktinformāciju jomas sadalītāja rotors nesaskaras apaļa aizdegšanās kontaktiem vadīties. Laikā šis modulis strādā, spriegums ir līdz 30000 volti un pašreizējais pārvar gaisu bez piepūlēm, tādēļ elektroenerģijas aizdedzes rotora nodilšana ir iespējama. Pirms aizstājat aizdedi, ir nepieciešams atvienot transportlīdzekļa elektrisko strāvas avotu un transportlīdzekļa akumulatoru no elektriskās ķēdes. Tad būs viegli nomainīt aizdedzi.Tie cilvēki, kuriem ir dažas tehniskās prasmes, aizstāt aizdedzes sadalītāja rotoru var paši, lai saglabātu naudu par remonta izmaksām.
Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet atbilstošus rezerves automašīnu daļas, lai aizstāt ne tikai aizdedzes rotoru, bet arī aizdedzes spoli. Sakarā ar mūsu novatorisko dizainu un jūs varat ātri atrast pareizo rezerves auto daļu jūsu dzinējam.Jums ir nepieciešams tikai ievadīt savu reģistrācijas numuru, tad jūsu meklēšanas būs vieglāk. Mums ir plašs auto deaļu sortiments. Mēs piedāvājam Jums bremžu kluči, dzinēja stiprinājumus par labāko cenu. Kā arī oriģinālās rezerves daļas,tādas ka amartozatoru gultņi.
Kā noteikt aizdedzes sadalītāja rotora bojājumus
Lai apskatītu detaļu, jānoņem darba pretestības mērījumi. Pieslēdzot detaļu pie mērījumu stenda un elektriskā tīkla, uzstādiet ommetru. Normāla pretestības vērtība aizdedzes kontaktsistēmās – 5-6 kOm, bezkontakta – 1 kOm. Jāpārbauda arī rezistors.
Rotoru jāpārbauda šādā veidā: izcelciet centrālo vadu no sadalītāja vāka, pēc tam ieslēdziet aizdedzi un pietuviniet vadu līdz 3 mm pie detaļas kontaktiem, caur kuriem plūst strāva. Ja kontaktu atvēršanās brīdī ir redzama dzirkstele, tas nozīmē, ka rotors ir bojāts.
Apskatot detaļu, pārliecinieties, ka nav plaisu un pārbaudiet kontaktus. Apskatiet arī atstarpi starp rotoru un stūra kontaktu. Ja atstarpe ir vairāk nekā 1 mm, stūra kontakts ātri izdegs. Attālums starp pašas detaļas kontaktiem nedrīkst pārsniegt 0,45 mm.
To, aizdedzes sadalītāja rotors ir jāapskata, sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Dzinējs ātri slāpst;
- Dzinējs izlaiž taktis;
- Dzinēju nevar iedarbināt ar pirmo mēģinājumu;
- Mašīnas kustība ir saraustīta.
Aizdedzes sadalītāja rotora bojājumu iemesli
Visraksturīgākais detaļas priekšlaicīga nodiluma cēlonis ir tās zemā kvalitāte. Aizdedzes sadalītāja rotoru kontaktu oksidēšanās ekspluatācijas gaitā ir tikpat bieža parādība kā apdegšana. Šos bojājumus ir jānovērš ik pēc katriem 10 000 km nobraukuma, citādi notiks samazināsies detaļas efektivitāte vai arī tā salūzīs.
Bieži vien pie aizdedzes sadalītāja rotora bojājumiem ir vainojami elektriskā caursite. Tā parādās atjaunotas detaļas ekspluatācijas ietekmē. Nereti detaļā ir caursite tajos gadījumos, kad uz tamblera vāka ir plaisas, bet zem tā ir kondensāts.
Ja uz sadalītāja vāka esošie vadi ir bojāti vai pārtrūkuši, tiks zaudēta elektroķēde un detaļa salūzīs.
Detaļa var izkust pretestības palielināšanās vai rezistora pārkaršanas dēļ, kas tajā ir uzstādīts.
Aizdedzes sadalītāja rotora maiņa
Šo detaļu neremontē. Lai to nomainītu, jādemontē sadalītāja vāks, pirms tam atskrūvējot stiprinājuma uzgriežņus. Tālāk uzmanīgi jāizvelk rotors (lai nebojātu kontaktus), pavelkot to uz augšu, un jāuzstāda tā vietā jauns. Esiet uzmanīgi šīs darbības veikšanas laikā: gadījumā, ja tiek bojātas vadīklas, nāksies mainīt visu aizdedzes sadalītāju pilnībā.