Aizdedzes sadalītājs — auto
Aizdedzes sadalītājs —
Aizdedzes sadalītājs: noderīga informācija
Aizdedzes sadalītājs ir daļa no aizdedzes sistēmas. Tas sadala augstu spriegumu no aizdedzes spoles uz dažādiem cilindriem. Turklāt, izmantojot aizdedzes sistēmu, aizdedzes izplatītājs izplata aizdedzes dzirksti, kas aizdedz gaisa un degvielas maisījuma cilindros. Aizdedzes izplatītājs var viegli atrast pēc vāka ar raksturīgo formu. Bet lielākā daļa no mūsdienu automašīnām nav aizdedzes sadalītāja. Tā vietā, tas tiek izmantots aizdedzes spole katram cilindram.
Ir daudz iemeslu, kāpēc aizdedzes sistēmai ir darbības traucējumi. Defekts aizdedzes izplatītāja var izraisīt aizdedzes neesamību. Tādā gadījumā ir viegli atklāt neveiksmes cēloni. Diemžēl praksē ir tikai daļa no izplatītāja darbības traucējumiem. Transportlīdzeklis var apstāties braucot. Tā kā aizdedzes izplatītājs ir zem augstsprieguma tikai speciālisti var to labot. Jebkura kļūda var novest pie nelabvēlīgām sekām.
Pēc demontāžas ir nepieciešams pārinstalēt aizdedzes sistēmu, lai aizdedzi punkti sakristu. Tikai tad aizdedze sadalītājs darbosies. Autoražotāji dot precīzus norādījumus, kā uzstādīt aizdedzes sistēmu. Šie noteikumi ir jāievēro remontdarbnīcās. Vai jūs vēlaties aizstātu aizdedzes kabeli, aizdedzes sveces, aizdedzes moduli, bloka karteri un izpūtējs vai kondicionieris kompresoru? Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet jebkuras auto rezerves daļas, kuras jums ir nepieciešams.
Aizdedze sadalītāja bojājumi
- aizdedzes sadalītāja korpusa defekti;
- aizsprostojušies sadalītāja vāciņi;
- iznēsājies ogles kontakts;
- iznēsājusies vai salūzusi sadalītāja slīpripa;
- sadalītāja kontaktu oksidācija;
- apsteidzējmehānisma gultņa iestrēgšana;
- bojāts Holla sensors (bezkontaktu sadalītājā);
- sadalītāja lietošanas termiņa izbeigšanās.
Aizdedze sadalītāja bojājumu pazīmes
- aizdedzes sistēma nereaģē;
- dzinējs ir iedarbināms ar grūtībām;
- aizdedzes kabeļa pretestības rādītāji pārsniedz normu;
- automašīnas dzinējs klaudz, kad darbojas tukšgaitā;
- slāpētājs rada netipiskas skaņas;
- paaugstināts degvielas patēriņš.
Aizdedze sadalītāja bojājumu iemesli
- rezerves daļas tiek izmantotas pēc to lietošanas termiņa beigām;
- uz sastāvdaļas ir nokļuvusi eļļa vai mitrums;
- tika izmantota sliktas kvalitātes degviela;
- netika pareizi nomainītas aizdedzes sveces;
- ir salauzt funkcionālā spole;
- sadalītā uzgalis tik pievienots nepareizā secībā;
- būtiski pazeminājusies indukcijas spoles jauda;
- pārstājis darboties slīpripas drošinātājs.
Diagnostika
Pretestības apmērs ir galvenais rādītājs, kas palīdz noteikt aizdedzes sadalītāja funkcionālo izmantojamību. Tas tiek noteikts, pieslēdzot kontaktiem ommetru. Sadalītājs darbojas pareizi, ja rādītāji ir sekojoši:
- starp G kontaktu un masu – 20 – 21 kiloomi;
- starp A un B kontaktiem – 0,49 – 0,73 omi.
Individuālie pretestības rādītāji ir atrodami konkrēta transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā.
Ieplānota sadalītāja diagnostika tiek veikta kopā ar visas sistēmas pārbaudi ik pēc katriem nobrauktajiem 30 tūkstošiem kilometru.
Aizdedze sadalītāja remonts
Aizdedzes sadalītāja remontu veic tikai tehniskās apkalpes servisa speciālisti. Tas ir tāpēc, ka detaļām ir smalki sensori, kuru bojājumi var izraisīt visas aizdedzes sistēmas salūšanas.
Ja uz sadalītāja vāciņa tiek konstatēti defekti, tas ir jānomaina. Ja izkrīt ogles kontakts sadalītāja vāciņa noņemšanas laikā, tiek veikta ogles un atsperes nomaiņa. Nomainīt var tikai tās sastāvdaļas, kuras ir bojātas, ievērojot divus obligātus nosacījumus:
- pārbaudot saderību;
- izmērot sadalītāja pretestību.
Aizdedze sadalītāja nomaiņa
Aizdedzes sadalītājs ir jānomaina tikai kritisku bojājumu gadījumā vai tad, kad ir iztecējis tā lietošanas termiņš.
Lai sadalītāju atvienotu, ir jānoņem rotors, jāatvieno spoles stiprinājumi un vadi, kā arī kondensators. Šis darbs ir diezgan sarežģīts un aizņem diezgan daudz laika. Tā izpildes laikā obligāti ir jāatzīmē kontaktu secība un saderība. Ja tiek savienoti nepareizi kontaktu pāri, tas var izraisīt visas aizdedzes sistēmas salūšanu.