Aizdedzes spole — auto
Aizdedzes spole —
Aizdedzes spole: noderīga informācija
Jebkurai automašīnai, kas ir aprīkota ar iekšdedzes dzinēju, ir aizdedzes spole. Mēs runājam par aizdedzes sistēmas transformatoru. Aizdedzes spole ir savienota ar aizdedzes atslēgu, aizdedzes izplatītāju un aizdedzes sistēmu. Kad aizdedze ir ieslēgta, tad ap aizdedzes spoli parādās magnētiskais lauks. Ja lauzējs atver ķēde primārajā aizdedzes spolē, tad tur rodas augstsprieguma impulss. pēc šī impuls parvietojas uz aizdedzes svecēm, pēc tam rodas dzirkstele, kas aizdedzina gaisa un degvielas maisījumu.
Mūsdienu automašīnām ir vairākas aizdedzes spoles, līdz ar to , katram cilindram ir sava aizdedzes spole. Ja rodas bojājums, un viens cilindrs nedarbojas, tad darbojas cits un automašīna ir spējīga turpināt savu darbību. Daudzām automašīnām ir tikai viena aizdedzes svece, ja tajā ir deffekts, tad tā nekavējoties ir jānomaina. Teorētiski ir iespējams nomainīt spoles bloku, bet tam nav vajadzības, Aizdedzes svece nav dārga. Tā kā runa ir par augstu spriegumu, ļaujiet speciālistam veikt šo nomaiņu.
Nepareizai nomaiņai var rasties sliktas un neatgriezeniskas sekas. Aizdedzes spolei ir cilindrisks izskats un jūs ātri varat to atrast. Jebkurā gadijumā, neaiztieciet aizdedzes spoli, ja aizdedze ir ieslēgta. Mūsu interneta veikalā jūs atradīsiet orģinālas aizdedzes sveces. Pie mums ir lielisks auto rezerves daļu sortiments. Šeit jūs varat iegādāties sajūga disku, Priekšējā stikla tīrītāju, eļļas radiatoru, bamperi, degvielas līmeņa sensoru, spārnu, riepas un citas jums nepieciešamās automašīnu rezerves daļas.
Indukcijas spoles bojājumi
- spole ir bojāta;
- sastāvdaļa ir nolietojusies;
- aizdedzes spoles ir pārkārsušas;
- spoles uzgaļi ir nodiluši;
- indukcijas spoles tinums ir pārtrūcis.
Indukcijas spoles bojājumu pazīmes
- dzinēja virzuļa gaitas biežuma traucējumi, īpaši augsta gaisa mitruma gadījumā;
- būtiski pazeminās automašīna maksimālā jauda;
- augsts degvielas patēriņa līmenis;
- brīdinājuma signāla „Check Engine” iedegšanās.
Indukcijas spoles bojājumu iemesli
- slikta aizdedzes sveču kvalitāte;
- pārkārsis dzinējs;
- rezerves daļu ietekmē paaugstināta ārējā gaisa temperatūra, netīrumi un putekļi;
- spoles izolācijas bojājumi, sasniedzot 35 000 voltu;
- stiprinājumu atslābšana;
- spoļu vibrācija;
- elektriskās ķēdes režīmu kļūmes.
Diagnostika
Lai pilnvērtīgi konstatētu visus indukcijas spoles bojājumus, ir nepieciešams speciāls aprīkojums. Patstāvīgi var novērtēt tikai ārējos bojājumus. Par bojājumiem liecina oksidēšanās atstātās pēdas, tumši nospiedumi vai nelieli caurumi rezerves daļas korpusā.
Ievērojot pat visnebūtiskākās spoles bojājumu pazīmes, transportlīdzekļa vadītājam rezerves daļa ir nekavējoties jāpārbauda tehniskās apkalpes servisā. Pirmkārt, tur izmērīs indukcijas spoles tinuma pretestību (primāro un sekundāro). Lai to izdarītu, tiek izmantotos multimetrs un ommetrs. Tinuma primārā sprieguma norma ir 0,5 – 2 omi. Sekundārā spoles tinuma normas svārstās diapazonā no 6 līdz 15 tūkstošiem omu. Ražotājs ir norādījis precīzus pretestības rādītājus transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā.
Spole ir jāmaina ik pēc katriem 60 – 80 tūkstošiem nobraukuma kilometriem. Diagnostiku ir ietiecams veikt ne retāk kā divas reizes gadā vai ik pēc kariem nobrauktajiem 30 tūkstošiem kilometru.
Indukcijas spoles remonts un nomaiņa
Indukcijas spoles nav iespējams saremontēt. Ja rezerves daļās nonāk O2 , tā darbība pasliktinās. Nomaiņa ir nepieciešama, konstatējot pa nelielus bojājumus.
Pareiza indukcijas spoles darbība ir atkarīga no tā, vai ir pareizi pieslēgti vadi. Detaļas nomaiņa aizņem maz laika, tomēr šis darbs ir jāuztic kvalificētam speciālistam.