
Apdare Riteņa Niša par auto
Iekšējā spārna daļa interneta veikals
Riteņu arka ir dobums transportlīdzeklī, kur atrodas riteni. Tai ir divas svarīgas funkcijas. Tā kalpo par aizsargu gājējiem un citām automašīnām, jo ritenis atrodas transportlīdzekļa virsbūvē. Formula 1 automašīnai nav riteņu arkas. Pastāv draudi, ja notiek sadursme, automašīnas riteņi lido gaisā.Otra funkcija ir aizsargāt automašīnu no dubļiem. Šim nolūkam tika radīti aizsardzības spārnu sargi, kas ir iemontēti riteņa arkās.
Teorētiski riteņu arka ir pakļautas korozijai, tādēļ tiek izmantots materiāls, kas nav pakļautas korozijai, tomēr, tas var tikt bojāts satiksmes negadījuma dēļ, bet tās ir viegli aizstāt. Lai to izdarītu jums ir nepieciešams, lai noņemt riteni. Ja ir lieli bojājumi riteņa arkai, to būs dārgāk salabot. Iespējams, ka pēc arkas nomaiņas būs nepieciešama riteņu regulēšana, tas ir iemesls, kāpēc auto īpašnieks nevarēs to izdarīt pats. Dažām automašīnas riteņu arkas izmērs nav liels.
Tas var kļūt par problēmu, ja uz riteņiem ir jābūt riepu ķēdei. Dažos gadījumos ir iespējams uzstādīt ķēdi. Pievērsiet uzmanību šim faktam, pērkot automašīnu, ja jums būs jābraucu tur, kur tā ir nepieciešama. Vai jūs vēlaties iegādāties bagāžas nodalījuma vāku, spārnu, kondensatoru, abs sensoru, stūres pastiprinātāja sūkni, degvielas tvertni vai citu rauto ezerves daļu? Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet visu nepieciešamo Jūsu auto.
Riteņu arku bojājumi
- sastāvdaļa ir deformējusies;
- metāla sadrupšana mainīgas slodzes ietekmē;
- rūsas parādīšanās;
- riteņu arku apvalki vai turētāji ir bojāti;
- nepareiza garensijas darbība;
- mehāniskas iedarbības rezultātā uz virsmas ir parādījušās plaisas un citi defekti.
Riteņu arku bojājumu pazīmes
- sastāvdaļu nodilst no ārpuses;
- braukšanas laikā zem pamatnes ir dzirdami klaudzieni;
- riteņi čīkst un klab pagriezienu laikā;
- riteņu rada neraksturīgas skaņas braukšanas laikā.
Riteņu arku bojājumu iemesli
- ilgstoša mitruma un ķimikāliju iedarbība;
- slikti nospirināts riteņu arku apvalks vai atslābuši stiprinājumi;
- uzstādītās arkas ir paredzētas citam automašīnas modelim;
- avārija vai cietķermeņu nokļūšana arkās braukšanas laikā;
- nepareiza riepu uzstādīšana;
- no nišām netiek tīrīti netīrumi, netiek veikta to apkope.
Diagnostika
Riteņu arku sastāvdaļas ir nemitīgi jāpārbauda. Lai tās apskatītu, ir jānoņem ritenis. Ja tiek konstatēta rūsa vai manāmi bojājumi, ir jāveic sastāvdaļas remonts.
Lai pārbaudītu arkas iekšējo virsmu, tā ir jādemontē: sastāvdaļa jāatvieno no garensijas un jāatvieno stiprinājumi.
Riepu arkām nav noteikta lietošanas termiņa. Ja tās tiek pareizi lietotas, tad to nomaiņa nebūs nepieciešama visā automašīna lietošanas periodā.
Riepu arku remonts un nomaiņa
Remontdarbus nosacīti var iedalīt divās kategorijās: tie, kas paredzēti konstrukcijas pastiprināšanai, un tie, kas paredzēti bojājumu novēršanai.
Lai maksimāli pagarinātu riepu nišu kalpošanas laiku, to virsma ir jāapstrādā ar pretkorozijas līdzekļiem, kā arī ar līdzekļiem, kas novērš grants un citu līdzīgu cietu vielu nokļūšanu riteņu arkās. Slēdzēji un pastiprināšanas plāksnes kalpos kā papildus aizsargi. Tie ir jāpiemetina tādā gadījumā, ja nišas virsma ir nedaudz bojāta.
Ja tiek izmantotas riepas, kuru diametrs ir lielāks nekā standarts, ir jāuzstāda speciāli riteņu arku pastiprinātāji. Tas ļaus ritenim brīvi griezties, izvairoties no pieskaršanās arku virsmai.
Lai atbrīvotos no nelielām plaisām vai caurumiem, piemēroti būs metāla ielāpi. Tos var piemetināt vai pielīmēt, izmantojot speciālas satāva līmi.
Ja bojājumi netika konstatēti, tomēr braukšanas laikā ir dzirdams skaļš troksnis, arkas ir ieteicams pārklāt ar skaņas izolatoriem, kuru lomu var izpildīt bitumena materiāli. Tas tiek uzklāts vairākās kārtās, tāpēc šādus darbus vislabāk veikt tehniskās apkalpes servisā.
Ja riteņu arkām būtiski mehāniski bojājumu avārijas rezultātā, tad ir jāuzstāda jauna sastāvdaļa. Stipra arku korozija arī liecina par arku nomaiņas nepieciešamību. Korozija rodas, ja automobilis ilgu laiku atrodas zem klajas debess.