Bremžu diski — auto
Diski —
Diski: noderīga informācija
Bremžu diski ir savienoti ar riteņu rumbu. Kad notiek bremzēšana, bremžu kluči nospiež bremžu disku. Bremzes dēļ, ātrums samazinās. Kā likums, bremžu diski ir izgatavoti no augstas kvalit'tes metāla. Tie ir cietāki nekā bremžu kluči, tādēļ nav vajadzības tos bieži mainīt. Modernās sporta automašīnās nevis karbonādo vai jaukts metāls tiek izmantots, bet gan keramika. Šāda tipa bremzes ir efektīvākas. Šāds efektivitātes pieaugums ir iespējams pateicoties ventilācijas kanāliem un bremžu dikiem.
Kad tiek nomainīti bremžu diski, ir prātīgi nomainīt arī bremžu klučus. Bez tam, bremžu klučus būtu pratīgi nomainīt uz abām asīm, lai bremzēšana būtu vienmērīga abās pusēs. Savādāk, kad bremzēsiet, automašīna var zaudēt kontroli. Tādēļ nepieciešamu manīt abus bremžu kluču nosaka drošība. Kā liecina prakse, jo ja apkopes cikli tiek organizēti kārtīgi, bremžu diki un bremžu kluči var tikt nomainīti vienā laikā. Darbības arbremžu sistēmu būtu javeic tikai specializētam autoservisa darbiniekam. Nepareizas bremžu disku kļūdas/ avārijas gadijumā, apdrošināšnas aģentūra nesegs zaudējumus.Auto ražotāji parasti nosaka auto daļu lietošanas ilgumu.
Bremzēšanas laikā, bremžu diki nospiež sevi uz bremžu diskiem. Tas notiek tādēļ, ka akmens trāpa bremžu diskam. Drošības apsvērumu dēļ, ir nepieciešama pāragra bremžu disku nomaiņa. Mūsu interneta veikalā jūs atradīsiet ne tikai bremžu diskus, bet arī nepieciešamās auto rezerves daļas. Ja jūs meklējat bremžu klučus, bremžu spēka regulatorus, bremžu pastiprinātājus, bremžu diskus, bremžu troses, to visu jūs atradīsiet šeit.
Bremžu disku bojājumi
- plaisu parādīšanās uz darba virsmas;
- sastāvdaļu nodilšana;
- detaļas mehāniskie bojājumi;
- virsmas „apciļņi”;
- detaļas biezuma izmaiņas.
Bremžu disku bojājumu pazīmes
- šņirkstoņas, čīkstoņas un trokšņu parādīšanās mašīnas bremzēšanas laikā;
- bremžu pedāļa vibrācija;
- bremžu ceļa pagarināšanās;
- bremžu šķidruma patēriņa palielināšanās;
- bieža mašīnas sanese bremzēšanas laikā;
- bremžu pedāļa „iekrišana”.
Bremžu disku bojājumu iemesli
- sliktas kvalitātes uzliktņu izmatošana;
- automašīnas lietošanas noteikumu neievērošana;
- agresīva braukšanas maniere;
- ārējo faktoru ietekme;
- disku lietošanas termiņas izbeigšanās.
Diagnostika
Lai noteiktu disku stāvokli, izmantojiet bīdmēru. Jūsu uzdevums ir izmērīt jauna diska biezumu un tā diska biezumu, kas atrodas jūsu automobilī. Pieļaujamā mešanās ir simtdaļa no milimetra. Šis lielums ir jāmēra darbības zonā, kur notiek detaļu saskaršanās.
Bremžu disku remonts un nomaiņa
Visvārīgākā bremžu sistēmas daļa ir diski, kurus ir regulāri jāmaina. Tos ieteicams mainīt ik pēc katriem nobrauktajiem 70 – 80 tūkstošiem kilometru. Tomēr automobiļu vadītājiem, kuru braukšanas stilu var dēvēt par agresīvu, tos būtu jāmaina biežāk – pēc katriem norauktajiem 20-40 tūkstošiem kilometru. Lai nomainītu bremžu diskus, juma ir:
- jānofiksē mašīna;
- izmantojot domkratu, jāpaceļ nepieciešamā automobiļa puse un jānoņem riepa;
- jāatspiež darba cilindra virzulis;
- jānotīra netīrumi no rumbas virsmas;
- jāatskrūvē bremžu disku rumbas stiprinājumu skrūves (lai to izdarītu, būs nepieciešama darba biedra palīdzība);
- jānoņem bremžu skava;
- jādemontē suporti;
- jānoņem bremžu kluči (nepieciešamības gadījumā tie ir jānomaina);
- jānofiksē skava un jānoņem nodilušais bremžu disks;
- jāuzstāda jauns bremžu disks.