Bremžu šļūtenes — auto
Bremžu šļūtenes —
Bremžu šļūtenes: noderīga informācija
Lielākajai daļai automašīnu tiek izmantota hidraulisko bremžu sistēma. Kravas automašīnām izmanto pneimatisko bremžu sistēmu. Šīs sistēmas kalpo, lai nodrošinātu optimālu bremzēšanas spēku sadali starp riteņiem. Abos gadījumos, hidraulisko bremžu sistēmai un pneimatisko bremžu sistēmai, ir nepieciešama bremžu šļūtene. Bremžu šļūtenei ir jābūt stingrai un izturīgai, jebkurš defekts var radīt nopietnas sekas. Tā kā pat kvalitatīva materiāla lietošana nevar garantēt to, ka nebūs defektu, Lielbritānijā automašīnu ražotājiem ir noteikts, ka automašīnām ir nepieciešams, lai ir divas neatkarīgas bremzēšanas sistēmas (divkārša-bremžu sistēma).
Jau ilgāku laiku gumija bija standarta materiāls bremžu šļūteņu ražošanai. Arī šodien gumijas bremžu šļūtenes, vēljoprojām, ir ļoti izplatītas. Taču šim materiālam ir trūkums: tas saplaisā, tāpēc arvien biežāk tiek izmantoti Politetrafluoretilēna bremžu cauruļvadi. Viņu virsmas ir no nerūsējošā tērauda lentas. Līdz ar to izmantojot nerūsējošo tēraudu un politetrafluoretilēnu bremžu šļūtenes ir izturīgākas. Bremžu šļūtene var nedarboties nodiluma vai arī ja to ir sagrauzis kāds dzīvnieks, tāpēc, bremžu šļūtenes regulāri jāpārbauda. Pēkšņa bremžu šķidruma līmeņa samazināšanās var norādīt uz defektu bremžu šļūtenē.
Nomainot bremžu šļūtenes, ir nepieciešams izsūknēt gaisu no bremžu sistēmas. Bremžu šļūtenes ieteicams mainīt autoservisā, nevis darīt to pašiem.Bremžu nomaiņas izmaksas nav augstas, tāpēc nav vērts aizstāt daļu pašiem. Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet daudz citas rezerves daļas jūsu automašīnai. Ja Jums ir nepieciešami bremžu kluči, aizsargrežģi, taures, hidrauliskie filtri vai kardānvārpstas, jūs east laipni lūgti mūsu interneta veikalā! Šeit Jūs varat iegādāties augstas klases auto detaļu par izdevīgu cenu.
Bremžu šļūtenes bojājumi
- sastāvdaļu nobīde;
- darba virsmas bojājumi;
- iznēsāšanās;
- šļūtenes sagriešanās;
- sastāvdaļu aizsērēšanās;
- detaļu salūšana;
- īscaurules bojājumi.
Bremžu šļūtenes bojājumu pazīmes
- bremžu šķidruma sūce;
- blakustrokšņu parādīšanās, nospiežot bremžu pedāli;
- bremžu trumuļu temperatūras palielināšanās;
- mašīnas sanese, strauji nospiežot bremžu pedāli;
- vibrācijas parādīšanās bremzēšanas laikā;
- bremzēšanas ceļa pagarināšanās;
- pārlieku vaļīgs bremžu pedālis.
Bremžu šļūtenes bojājumu iemesli
- automašīnas lietošanas noteikumu neievērošana;
- apskavas atslābšana;
- sliktas kvalitātes rezerves daļu uzstādīšana;
- nekvalificēta vai savlaicīgi neīstenota bremžu sistēmas apkalpe;
- temperatūras iedarbība;
- nepiemērota vai sliktas kvalitātes bremžu šķidruma lietošana;
- ķīmiski aktīvu vielu iedarbība.
Diagnostika
Šīs detaļas stāvokļa pārbaude ir jāveic ik pēc katriem nobrauktajiem 50 tūkstošiem kilometru. Optimāls variants ir veikt šļūteņu apskati bremžu sistēmas kompleksās diagnostikas laikā.
Pastāvīgi, bez speciāla aprīkojuma, jūs varēsiet veikt vienīgi apskati, kuras laikā uzmanība ir jāpievērš redzamiem bojājumiem, piemēram, plaisām uz darba virsmas vai tam, ka virsma atlobās. Konstatējot bojājumu, nekavējoties vērsieties pie speciālistiem tehniskās apkalpes servisā.
Bremžu šļūteņu nomaiņa un remonts
Speciālisti gumijas šļūtenes labot neiesaka, jo tas ir nelietderīgi. To cena ir pieņemama, tāpēc tās labāk ir nomainīt. Atgādinām, ka gumijas šļūteņu nomaiņa ir jāveic ik pēc kariem nobrauktajiem 125 tūkstošiem kilometru neatkarībā no to stāvokļa. Lai šo automašīnas sastāvdaļu nomainītu, ir:
- jāatvieno spailes vada negatīvā lādiņa vads no akumulatora; ;
- jānoņem riepa;
- jāatvieno vads, kas savieno nodiluma sensoru un kluci;
- jāizstumj vada gals no kluča;
- jāizvelk vadi caur turētājiem;
- jāatgriež šļūtene no bremžu sistēmas, pieturot uzgali;
- jāizņem uzgalis un blīvētājs no virsbūves statņa kronšteina;
- jānoņem bremžu šļūtene;
- jāuzstāda jauna šļūtene un jāatkārto visas darbības atpakaļejošā secībā.
Paralēli ir ieteicams veikt arī atsperu skavas un blīvgredzena nomaiņu. Pēc nomaiņas neaizmirstiem veikt bremžu sistēmas caur pumpēšanu, lai pārliecināto par veiktā darba precizitāti.