
Degvielas sūknis — auto
Degvielas sūknis —
Degvielas sūknis: noderīga informācija
Degvielas sūknis ir nepieciešams lai pārvadītu degvielu no benzīna tanka uz motoru. atkarībā no degvielas, pastāv dīzeļdegvielas pumpji un benzīna pumpji. Benzīna pumji atrodas benzīna bākas iekšpusē. Biežāk tas ir iebūvēts kontroles sistēmā. Pastāv vairāku veidu benzīna pumpji, bet paši populārākie ir dispensera pumpji. Vecākās automašīnās visbiežāk izmantotie ir veltņ-šūna un rotācijas sūkņi. Kad ir ļoti augsts spiediens, vislabākā izvēle ir trochoīda sūkņi.
Lai spiediens nemainītos un kabelis nesaplīstu, ir aizmugures spiediena velve. Bojājumi benzīna pumpjos ir diezgan ierasta parādība. Tas var notikt nodilšanas rezultātā. Jūs to varat noteikt dēļ skaļā trokšņa. Ja problēma parādās, kad motors ir uzsilis, tas norāda, ka pumpis ir bojāts, jo kad jūs izslēdzat bojātu motoru, spiediens nokrītas. Ļoti bieži rodas problēma ar inlet manifold. Degvielas sūkņa darbību var pārbaudīt ar manometru. Ja ir nepieciešams pārbaudīt degvielas sūkni, ir nepieciešāms pārbaudīt degvielas filtra stāvokli.
Kā arī ir prātīgi pārbaudīt visus savienojumus, kas ir sūknim vai ap to. Ja ir bojāts dīzeļa vai degvielas sūknis, tas var radīt nopietnus bojājumus, tādēļ, ja automašīna nedarbojas, problēmu varētu meklēt arī kur citur. Mūsu interneta veikalā ir plašs auto rezerves daļu klāsts, priekš dažādiem automašsīnu modeļiem. Šeit jūs varat iegādāties bremžu klučus, degvielas filltrus, gaisa filtrus, gaismas, bremžu uzlikas. Izmantojot meklēšanas funkciju, jūs ātri atradīsiet visu, ko meklējat.
Kā noteikt degvielas sūkņa bojājumus
Parādoties bojājumu pazīmēm, kas liecina par detaļas nepareizu darbību, jāpārbauda sūkņa spiediens. Pirmkārt, atslēdziet detaļas drošinātāju un iedarbiniet dzinēju un ļaujiet tam darboties tukšgaitā. Rādījumus jānoņem tad, kad dzinējs noslāpst degvielas neesamības dēļ. Nepieciešams, lai piedziņas sūkņa spiediens būtu 2,5-4 MPa. Lai sasniegtu tādu rādījumu, jāpaiet ne vairāk kā 2 sekundēm.
Ja spiedienu mēra tukšgaitā, tad manometra strēle nedrīkst stipri svārstīties. Pretējā gadījumā rezerves daļa ir aizsērējusi.
Spiediena līmenim jāsaglabājas pēc tam, kad aizdedze ir izslēgta. Tā kritums var būt saistīts ar bojātu sūkņa pretvārstu vai sistēmas hermētisma zaudēšanu.
Tāpat jākontrolē degvielas daudzums, kas plūst cauri sprauslām. Lai to izdarītu, atvienojiet degvielas šļūteni un nolejiet degvielu no sūkņa mērtraukā. Tehniskajā dokumentācijā jābūt norādītam degvielas daudzumam, kas izplūst cauri minūtes laikā.
Lai pārlicinātos, ka vadi nav bojāti, pievienojiet voltmetru. Optimālam spriegumam jābūt 12 V. Tāpat tā izmērīšanai var pievienot kontaktus lampai, kuras spriegums ir 12 V.
Ja sūknis neatslēdzas, jāveic elektrovadu un drošinātāju pārbaude.
Augstas kvalitātes degvielas izmantošanas gadījumā detaļa nokalpos no 2 - 5 gadiem. Citiem vārdiem sakot, sūkni jāmaina ik pēc katriem 200 tūkstošiem km nobraukuma.
To, ka degvielas sūknis ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Dzinējs vairs nav tik jaudīgs;
- Dzinējam darbojoties, dzirdama neraksturīga skaņa;
- degvielas sistēmā ir samazinājies spiediens;
- Dzinēju ir grūtāk iedarbināt;
- nospiežot uz gāzes pedāļa, transportlīdzeklis lēni uzņem ātrumu;
- Bojājumi mehāniska trieciena rezultātā;
- Detaļa ir aizsērējusi vai netīra;
- Spiediena regulators nepareizi darbojas;
- Releja detaļas ir bojātas;
- Īssavienojums vados vai to bojājumi;
- Rezerves daļa ir nodilusi.
Degvielas sūkņa defektu iemesli
Degvielas sūkņa defektu iemesli var būt vairāki. Viens no visbiežākajiem ir zemas kvalitātes degvielas izmantošana. Dzelzs nogulsnes un sveķi bojā detaļas elementus, paātrina kvēpu rašanos uz to virsmas. Šis viss ar laiku sabojā arī degvielas sūkni.
Atsevišķu mehānisma detaļu iestrēgšanu var izraisīt netīrumi, kas iekļuvuši sistēmā uzpildīšanās laikā vai hermētisma zaudēšanas dēļ. Tādēļ, lai pagarinātu detaļas kalpošanas ilgumu, regulāri jāpārliecinās par degvielas tvertnes tīrību. Aizsērējušu vai nekvalitatīvu filtru izmantošana palielina slodzi uz degvielas sūkni, tādējādi tas priekšlaicīgi nodilst.
Daudzi šī agregāta bojājumi rodas pastāvīgi zema degvielas līmeņa dēļ. Ja degvielas tvertnē ir maz degvielas, sistēmā iekļūst gaiss, tādējādi bojājot tā komponentes. Turklāt tukšā tvertnē lietus laikā uzkrājas kondensāts. Tas paātrinās ne tikai korozijas veidošanos. Iekšpusē esošais ūdens noskalo eļļaino degvielas kārtiņu no detaļu virsmām, radot pastiprinātu berzi un pārkaršanu. Gada aukstajā periodā palielinās detaļas sasalšanas risks.
Degvielas sūkņa maiņa un remonts
Vienīgais, kad ir vērts remontēt detaļu, ir tad, kad tā ir kļuvusi netīra. Lai to izdarītu, noņemiet tīklu un notīriet netīrumus, izmantojot īpašu šķidrumu. Tāpat jāiztīra arī sprauslas.
Ja detaļa ir bijusi bojāta mehāniskas ietekmes dēļ, iesakām to nekavējoties nomainīt.