ABS devējs — auto
ABS devējs —
ABS devējs: noderīga informācija
Daudzās automašīnās ir ABS (bremžu pretbloķēšanas sistēma), kas novērš riteņu bloķēšanos bremzēšanas laikā. Pateicoties šai sistēmai, pat pēc pilnīgas bremzēšanas uz slidena ceļa, auto joprojām ir kontrolējams. ABS sistēma ir īpaši noderīga uz slapjiem ceļiem. Problēmas var rasties bremzējot uz mīkstas vai smilšainas zemes, jo šādos apstākļos ABS samazina bremzēšanas efektivitāti. Līdz ar to pastāv iespēja atslēgt ABS. Sistēma ieraksta riteņu rotāciju.
Šie dati ir nepieciešami savlaicīgai riteņu bloķēšanas novēršanai. ABS sensors ir rietumu ātruma sensors, kas darbojas ar augstu precizitāti. Vecākiem transportlīdzekļiem galvenokārt tiek izmantota pasīvie induktīvie sensori. Mūsdienu transportlīdzekļi ir aprīkoti ar aktīvajiem sensoriem. Daudzām automašīnām uz riteņu rumbas ir uzstādīts vienkāršo pārnesumu gredzens. ABS sensors parasti ir uzstādīts uz aizmugurējās ass. Kad jūs to iegādājaties, pārliecinaties, ka izvēlaties pareizo modeli. Laika gaitā daudzi ražotāji ir uzlabojuši savas piedāvātās ABS sistēmas. Bez speciālista palīdzības ir grūti noteikt, ka šī sistēma ir bojājusies. Iemesls, ka ABS sistēma nedarbojas pareizi, var būt jebkura cita sastāvdaļa.
Servisa strādnieki var ātri noteikt vai jums ir jānomaina jūsu ABS sistēma un to nav grūti uzstādīt. Mūsu interneta vaikalā jūs atradīsiet augstas kvalitātes automašīnas detaļas, tādas kā: starteri, bremžu diskus, elektrisko logu pacēlājus, gultņus un amortizatorus. Pasūtīt preces internetā ir ļoti viegli, ērti un tas ir lētākais variants. Tāpēc iesakam jums apmeklēt mūsu interneta veikalu.
ABS un ESP sensoru bojājumi
- sensors darbojas nepareizi;
- kontakti ir noslēgti vai oksidējušies;
- sensori ir bojāti mehāniskas iedarbības rezultātā;
- vadu instalācija ir sabojājies.
ABS un ESP sensoru bojājumu pazīmes
- riteņu izslīde, kad automobilis strauji izkustas no vietas, vai arī mašīna tiek sanesta ārkārtas bremzēšanas gadījumā;
- uz ierīču paneļa ir iedegušies ABS un ESP brīdinājuma signāli;
- palielināts degvielas patēriņa daudzums;
- dzinējs ir zaudējis jaudu;
- uz slidena ceļa bremzēšanas laikā atstātās pēdas pagarinās.
ABS un ESP sensoru bojājumu iemesli
- sastāvdaļas ir nepareizi pieslēgtas;
- ir sabojājušās sensoru mikroshēmas;
- salūzuši drošinātāji;
- automobilis pastāvīgi strauji uzsāk savu darbību;
- salauzt bremžu sistēma;
- lielā braukšanas ātrumā iedarbojas automobiļa ārkārtas bremzēšanas sistēma.
Diagnostika
Lai pārbaudītu, vai ABS un ESP darbojas pareizi, ir nepieciešams oscilogrāfs un multimetrs. Pretestībai starp sensoru kontaktiem ir jābūt 1 – 1,5 kOmu robežās. Ja rādītāji pārsniedz pieļaujamo normu, tad ir nepieciešams pārbaudīt drošinātāju un elektroinstalāciju. Rūpīgi jāpārbauda ir arī programmatūra, jo elektroniskā aprīkojuma bojājumi var būt par mehānisko bojājumu iemeslu.
Pārbaudes nolūkot sensoru var nomainīt, bet tiem ir jābūt 100 % atbilstošiem. Ja sensoru, kuri tiek testēti, darbībā ir kļūmes, tad ieteicams ir pārbaudīt ar tiem saistītās sistēmas. Ja netiek izmantotas oriģinālās rezerves daļas, tad kļūmes var radīt nepietiekama kontaktu saderība.
Veicot pārbaudi, novērtējiet, vai bremžu mehānisms funkcionē pareizi. Lai novērtētu vilkmes kontroles sistēmu (TBS) un bremžu pretbloķēšanas sistēmu (ABS), ir nepieciešams speciāls stends.
ABS un ESP sensoru nomaiņa
Pirms uzsākt remontu, ir jākonstatē bojājuma avots. Lai to izdarītu, ir nepieciešas vispārēja pārbaude. Gadījumā, ja bojātas ir sastāvdaļu mikroshēmas, tās var atjaunot. Tomēr šādus pakalpojums reti piedāvā pat lieli tehniskās apkopes servisi.
Ja transportlīdzeklis strauju apstājas, kad tā braukšanas ātrums pārsniedz 100 km/h, tad sensoru uzstādījumos var rasties kļūme spēcīgas pārslodzes dēļ. Tādā gadījumā detaļas ir jāsalabo un jāpārbauda. Bojātās rezerves daļas jānomaina vienīgi auto darbnīcās.