Eļļas filtri — auto
Eļļas filtri —
Eļļas filtri: noderīga informācija
Eļļas filtrs ir nepieciešams ikvienai automašīnai, lai nodrošīnātu kvalitatīvu eļļu ikvienā iekšdedzes dzivējā. Motŗam eļļa ir nepieciešama kā eļļotājs, taču dažreiz eļļa var kļūt netīra, kad eļļa tiek imantota. Eļļa var kļūt netīra pat pirms tās lietošanas. Kā jebkuri citi netīrumi, eļļa var sabojāt motoru, tādēļ eļļas filtrs tiek izmantots, lai neļautu nepiederosām vielām iekļūt motorā. Līdz ar to motora kalpošanas ilgums tiek pagarināts. Parasti tiek izmantots viens eļļas filtrs, taču dažās automašīnās tiek izmantoti.
Šajā gadijumā var izvairīties no nevajadzīgas eļļas mainīšanas. Kaut gan, vienalga, auto īpašniekiem vajadzētu regulāri mainīt eļļas filtru un eļļu, kā arī būtu nepieciešams ievērot auto ražotāju instrukcijām. Jums vajadzētu mainīt eļļas filtru ik pēc 20.000 - 30,000 kilometriem. Eļļas filtrs ir jāmaina kopā ar eļļu. Ja eļļa nav pilnībā izlietota, tad ar eļļas filtra nomaiņu nevajadzētu būt nekādām problēmām. Vacāka ražojuma filtra nomaiņai ir nepieciešama īpaša uzgriežņa atslēga, mēs iesakām pievērst uzmanību ražotāja instrukcijām.
Ja eļļas filtrs ir lietots jau ilgāku laiku, tā efektivitāte samazinās. Vēljovairāk, ja vēlaties to salabot paši, tad var rasties problēmas ar automašīnas apdrošināšanu un atsevišķos gadījumos tas var novest pie lielām izmaksām. Jūs viegli varat no tā izvairīties, ja ievērosiet automašīnas apkopes noteikumus. Ja jums ir nepieciešama gaisa kondicioniera šļūtene, žāvētājs, dažādas lampas, gaisa filtri, logu pacēlāji, spārns, benzīna bāka vai kāda cita auto rezerves daļa, mūsu interneta veikalā jūs atradīsiet visu ko jūs meklējat.
Eļļas filtra bojājumi
- detaļa ir aizsprostojusies;
- pārplūdes vārsts ir iestrēdzis vai bojāts;
- detaļa tika bojāta mehāniskas iedarbības rezultātā.
Eļļas filtra bojājumu pazīmes
- rodas smērvielas sūce automašīnas stāvēšanas laikā;
- uz ierīču paneļa ir iededzis eļļas spiediena indikators;
- sastāvdaļas korpuss ir uzpūties;
- dzinējs pārkarst;
- pieaudzis degvielas patēriņa līmenis.
Eļļas filtra bojājumu iemesli
- tiek izmatota sliktas kvalitātes smērviela;
- savlaicīgi netiek nomainīti izejmateriāli;
- uzstādīta sliktas kvalitātes detaļa;
- detaļa tiek nepareizi lietota, vai arī tiek lietota ilgāk, nekā paredzēts;
- sastāvdaļa ir nepareizi uzstādīta;
- tiek izmantota nepiemērota eļļa vai filtrs;
- starplikas ir bojātas vai izdilušas;
- mašīna sasniedz lielu braukšanās ātrumu ar aukstu dzinēju;
- sastāvdaļas atspere ir pārāk stingri uzvilkta.
Diagnostika
Maksimālais sastāvdaļas lietošanas termiņš ir 10 – 15 tūkstoši nobraukuma kilometru. Apmēram tik ilgi kalpo arī pati motoreļļa.
Lielākoties diagnostika, kas palīdz noteikti to, cik pareizi darbojas filtrs, ietver vienkāršu apskati. Tomēr, ja vizuālas pārbaudes laikā tiek konstatēti detaļas bojājumi, ir jāveic visas smērvielas sistēmas diagnostika un jānovērtē, vai dzinējs darbojas atbilstoši.
Eļļas filtra nomaiņa
Rezerves daļu nevar saremontēt, bojājumu gadījumā tā ir jānomaina. Lielākajā skaitā gadījumu jauns filtrs tiek uzstādīts, vienlaikus veicot arī motoreļļas, kura vairs nav derīga, nomaiņu. Lai to izdarītu, nolejiet smērvielu no kartera, pēc tam noņemiet dzinēja aizsargu un atvienojiet filtra vāciņu.
Lai nomainītu sastāvdaļu, ir jāpieliek zināmas pūles, tāpēc ieteicams ir vērsties pēc auto meistaru palīdzības. Svarīgi, lai jaunais filtra veids pilnībā sakristu ar veco, vai arī tam ir jābūt analoģiskam filtram. Pat neliela nesakritība var būtiski ietekmēt eļļas darbību sistēmā. Ja filtrs netiek laicīgi nomainīts, dzinējs var salūst.