
Auto Eļļas sūknis
Eļļas sūknis —
Eļļas sūknis: noderīga informācija
Eļļas sūknis ir nepieciešams eļļas sūknēšanai no tvertnes uz motoru un cirkulācijas sistēmu. Ir ļoti svarīgi, ka sistēma patstāvīgi tiek eļļota. Ja jūs vēlaties, lai automašīnas eļļa nesatur nevēlamas daļiņas, eļļas filtrs atrodas tieši aiz eļļas sūkņa. Lielākajai daļai iekšdedzes dzinēju ir apgriezienu sūkņi. Viņi darbojas ar izspiešanas principu. Eļļa tiek celta caur rīkiem, kustībā. Šis vienkāršais princips ir sevi pierādijis. Dažreiz var uzstādīt arī atsevišķu dzinēja bloku.
Eļļas sūkņa funkciju var pārbaudīt ar eļļas spiediena mērītāju. Mērīšanas ierīce ir uzstādīta uz eļļas spiediena slēdža. Nav iespējams veikt diagnozi bez šī rīka. Eļļas sūkņa dizains ļauj tam strādāt visu automašīnas dzīvi. Tikai pēc ļoti liela nobraukuma ir iespējams, ka eļļas sūknis var tikt bojāts. Retos gadījumos, bojājums var rasties arī no defekta materiālā.Eļļas sūkņa nomaiņa ir ļoti dārga, kā arī pati rezerves daļa, tāpēc, eļļas sūkni var aizstāt tikai autoservisā.
Eļļas sūknis nevar aizstāt bez iepriekšēja eļļas spiediena mērījuma, turklāt ir jāizslēdz visi citi iespējamie bojājumi, pirms jebkādas mehāniskās iejaukšanās. Blīve arī var būt iemesls pārāk zemam spiedienam. Ja jūs domājat, ka jūsu eļļas sūknis ir bojāts, jūs varat iegādāties augstas kvalitātes rezerves daļu mūsu interneta veikalā. Mūsu interneta veikalā ir atrodamas arī daudzas citas auto daļas. Šeit jūs atradīsiet arī bremžu diskus, bremžu klučus, starterus, kardānus, spoguļus un bremžu trumuļus. Ja jūs meklējat auto rezerves daļas jūsu auto, jūs atradīsiet tās šeit.
Kā noteikt eļļas sūkņa bojājumus
Eļļas sūkni jāpārbaude ne retāk kā reizi mēnesī. Pirmkārt, apskatiet sūkņa zvaigznīti. Detaļa nedrīkst būt nodilusi vai bojāta mehāniskas ietekmes dēļ. Pēc tam izskrūvējiet redukcijas vārsta skrūves un izņemiet detaļu. Pārbaudiet, vai nav bojāti zobrati un korpuss. Pēc tam izpētiet, cik ļoti ir nodilušas atsperes un piesārņojies filtrs.
To, ka eļļas sūknis ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Detaļas ir nepietiekami lubricētas;
- Dzinēja detaļas pārkarst;
- sistēmā ir samazinājies eļļas spiediens.
Eļļas sūkņa defektu iemesli
Detaļa starp dzinēja karteri un sūkni, caur kuru plūst eļļa, ir eļļas uztvērējs. Netīrs karteris var kļūt par faktoru, kas izraisa eļļas uztvērēja piesārņošanos un priekšlaicīgu sūkņa efektivitātes samazināšanos. Nekvalitatīvas eļļas izmantošana un zems tās līmenis arī veicina ātru detaļas salūšanu.
Nesavlaicīga eļļas maiņa un transportlīdzekļa izmantošana putekļainā vidē var paātrināt detaļas nodilumu. Tāpat tas izraisa netīrumu krāšanos uz redukcijas vārsta virsmas un tā iestrēgšanu.
Mehāniski bojātu zobratu iemesls var būt spēka ietekme sadursmes laikā vai uzbraucot uz šķēršļa. Bieži sūknis salūzt agresīvas braukšanas dēļ un braucot lielā ātrumā pa nelīdzenu ceļu.
Eļļas sūkņa remonts
Ja bojājumi nav nopietni, detaļu var saremontēt. Pirmkārt, jāizjauc sūknis un jānovērtē , kādā stāvoklī ir redukcijas vārsts, pēc kā tas ir jānotīra. Pašu detaļu jātīra ar benzīnu un jāapstrādā ar eļļu. Gadījumā, ja ir aizsērējis karteris, ielejiet eļļu, tad izmazgājiet eļļas paliktni un eļļas uztvērēju.
Eļļas sūkņa maiņa
Sūkņa kalpošanas ilgums ir 150 000 km nobraukuma. Gadījumā, ja detaļas darba efektivitāte ir zema, tā ir jānomaina. Lai demontētu sūkni, noņemiet paliktni un izskrūvējiet tā stiprinājuma skrūves. Tad noņemiet eļļas uztvērēja kaklu. Nomazgājiet eļļas paliktni un nomainiet tā blīvi. Lai uzstādītu jaunu detaļu, izpildiet iepriekšminētos soļus pretējā secībā. Noslēgumā nofiksējiet dzinēja spilvenus un ielejiet jaunu eļļu.