
Auto Gaisa filtrs
Gaisa filtrs —
Gaisa filtrs: noderīga informācija
Transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem ir gaisa filtri, kas attīra gaisu no nevēlamajām airasola daļiņām, pirms tās nonāk karburātorā vai cilindrā. Ar laiku filtrs kļūst netīrs, tas var izraisīt daudz problēmas. Pirmkārt, dzinējā iekļūst mazāk gaisa, kas negatīvi ietekmē tā spējas. Tas, savukārt, palielina degvielas patēriņu.
Ja gaisa filts ir ļoti netīrs vai aizsērējis, tas var radīt ļoti nopietnas problēmas. Tīrot vai aizstājot gaisa filtru jūs varat izvairīties no bojājumiem, kā arī nepamatoti augsta degvielas patēriņa. Kuru vienu no divām darbībām jūs izvēlēsities - aizvietošanu vai tīrīšanu - tas ir atkarīgs no filtra materiāla. Pēc kāda laika, ko nosaka gaisa filtra ražotājs, tas ir jānomaina, jo ir nolietojies. Kokvilnas filtri ir apstrādāti ar speciālu eļļu un tos viegli var iztīrīt, pat ja tie ir ļoti netīri.
Šādu filtru cena, attiecīgi, ir augstāka. Kamēr jūsu automašīnai ir garantija, lai aizstātu filtru, tam ir jābūt orģinālam(no oficiālā autombīļa ražotāja). Kad garantija ir iztecējusi, jūs varat izvēlēties sev izdevīgāko(lētāko) gaisa filtru. Gaisa filtru var aizstāt vai iztīrīt jebkurā autoservisā, piemēram, pārbaudes vai apkopes darbu laikā.
Gaisa filtra bojājumi
- gaisa filtrs ir aizsprostojies;
- filtra korpuss ir deformējies;
- bojāt filtrējošais elements.
Gaisa filtra bojājumu pazīmes
- dzinējs darba stāvoklī rada blakustrokšņus;
- dzinēja jauda ir būtiski samazinājusies;
- grūtības rada dzinēja iedarbināšana;
- tvana gāzes apjoms izplūdes gāzes ir pieaudzis;
- palielināts degvielas patēriņš;
- izplūdes gāzes ir melnās vai pelēkā krāsa.
Gaisa filtra bojājumu iemesli
- pārsniegts gaisa filtra lietošanas termiņš;
- filtrā ir nokļuvusi eļļa vai ūdens;
- automašīna bieži tiek izmantota braukšanai pa apvidus ceļiem;
- detaļa ir nepareizi uzstādīta;
- filtra stiprinājumi ir atslābuši;
- bojāta sūkņu necaurlaidība.
Diagnostika
Lai veiktu diagnostiku, nevēršoties pie speciālistiem, gaisa filtru nāksies atbrīvot no apvalka. Parasti apvalka stiprinājumi ir aizturi vai skrūves. Kad esat nokļuvis līdz filtram, izņemiet to un novērtējiet tā stāvokli.
To, cik ļoti filtrs ir pārklājies ar netīrumiem, ir jāpārbauda ik pēc katriem nobrauktajiem 7000 – 8000 kilometriem. Ja netīrumu daudzums uz detaļas ir nebūtisks, uzmanīgi to izkratiet un nopūtiet. Uz filtra virskārtas nedrīkst atrasties ūdens vai eļļas pēdas. Pretējā gadījumā ir jāpārbauda radiators, vai nav radušies bojājumi.
Remonts un nomaiņa
Filtru ir ieteicams mainīt ik pēc katriem nobrauktajiem 10 000 – 15 000 kilometru. Pat ja filtrācijas materiāls ir nebūtiski bojāts, rezerves daļa ir uzreiz jānomaina. Ja gaisa filtra bojājumi ir daudz nopietnāki, ieteicams veikt arī cilindru un dzinēja virzuļus, jo gadījuma, jā putekļi nonāks degkamerā, iekšējās aizdedzes sistēma var salūzt.
Gaisa filtra nomaiņa nav pārāk darbietilpīgs process. Pat nepieredzējis automašīnas īpašnieks šo procesu veiks 10 minūšu laikā. Vislietderīgāk gaisa filtru ir nomainīt, piemēra, pilnas dzinēja un tā dzesēšanas sistēmas apskates laikā.