Izplūdes gāzu trokšņa slāpētājs — auto
Izplūdes gāzu trokšņa slāpētājs —
Izplūdes gāzu trokšņa slāpētājs: noderīga informācija
Izplūdes gāžu trokšņu slāpētājs ir izpūtēja aizmugurējā daļa. Tas tiek izmantots, lai samazinātu trokšņa līmeni, kas radīts ar automašīnas izpūtēja gāzēm. Zināms troksnis tiek radīts ar pašu izpūtēju. Tādēļ lielāko daudzumu no automašīnas trokšņiem rada izpūtējs. Tādēļ šīs daļas nozīme ir ļoti svarīga. Ja jums ir isepēja aizstāt trokšņu slāpētāju, jūs redzami spēsiet samazināt trokšņu daudzumu bez papildus pūlēm. Ārpuses izskats arī spēlē lielu lomu. Izpūtējs ir redzams arī ārpusē. Tādēļ daudzi automašīnu īpašnieki augsti novērtē hromētu izpūtēju.
Automašīnas tilpums arī ir atkarīgs no izpūtēja. Izmantojot pareizā modeļa izpūtēju, jūs varat palielināt automašīnas tilpumu un otrādāk, nepareizs izpūtējs vai arī zemas kvalitātes izpūtējs var samazināt šo tilpumu. Rūsēšana ir galvenais iemesls izpūtēja nodilumam, tādēļ ātrāk vai vēlāk tas nolietojas, kas rada tā darbības traucējumus un trokšņa līmeņa paaugstināšanā. Mehāniķi veic pārbaudi, kad automašīnai ir laiks iziet ikgadējo apskati. Nomainīt izpūt'ju ir sarežģīti, tādēļ, ka var rasties grūtības atdalīt daļas vienu no otras, rūsas dēļ.
Kad tiek nomainīts izpūtējs, obligāti ir jānomaina arī visas tam piederošās skrūves, saspraudes un uzgriežņi. Ir svarīgi, lai izpūtējs būtu pievienots vaļīgi, bez jebkādas saspiešanas, ar pietiekoši daudz vietas. Savādāk var rasties atkal jauni bojājumi. Pie mums ir pieejams plašs sortiments un šeit jūs atradīsiet daudzas auto daļas. Ja jūs meklējat kādu auto rezerves daļu savai automašīnai( spārnu, logu pacēlājus, aizdedzes kabeli, ūdens sūkni, bremžu diskus, vai pagrieziena rādītāju), izmantojat meklēšanas funkciju. Mēs piedāvājam augstas klases rezerves daļas, par pieņemamu cenu.
Galvenā slāpētāja bojājumi
- galvenā slāpētāja bojājumi, kas radušiem mehāniskas iedarbības rezultātā;
- detaļu kontaktu atslābšana;
- problēmas ar starplikām, kas radušās lietošanas termiņa beigu vai fizisku bojājumu dēļ;
- sistēmas hermētiskuma zudums;
- izolācijas vai cauruļu ar perforāciju lietošanas termiņa izbeigšanās vai fiziski bojājumi;
Galvenā slāpētāja bojājumu pazīmes
- izpūtējs rada skaļus trokšņus;
- gāzes izplūst arī caur citām automobiļu daļām, ne tikai izpūtēju;
- dzinēja jauda manāmi pazeminās.
Galvenā slāpētāja bojājumu iemesli
- bojājumi, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma vai fiziskas iedarbības rezultātā;
- izpūtēja lietošana, neskatoties uz to, ka tā lietošanas termiņš ir beidzies;
- rūsas parādīšanās;
- sliktas kvalitātes degvielas izmantošana;
- papildus slāpētāju salūšana.
Diagnostika
Aptuvenais galvenā tērauda slāpētāja (ar alumīnija piemaisījumu) lietošanas laika nepārsniedz divus trīs gadus. Pēc šī laika perioda beigām nav ietiecams šo detaļu turpināt lietot. Sablīvējumi perforētajās caurulēs samazina izpūtēja caurlaidības spēju un neļauj izplūdes gāzēm nonākt ārpusē. Caurulēs palielinās spiediens, radot paaugstinātu dzinēja temperatūru.
Izplūdes gāzu sistēmai profilakses pārbaude ir jāveic ik pēc katriem nobrauktajiem 5000 kilometru. Sportiska braukšanas maniere un bieža pārvietošanās pa sliktas kvalitātes ceļiem ir par iemesli daudz biežākas diagnostikas veikšanai.
Galvenā slāpētāja remonts un nomaiņa
Nebūtiskus fiziskus bojājumus vai nelielus caurumiņus korpusā var izlabot ar vienkāršas metināšanas iekārtas palīdzību. Bet šī metode ir derīga tikai līdz noteiktam laikam, jo detaļa ir jānomaina pēc iespējas īsākā laika periodā.
Lai nomainītu salūzušu rezerves daļu, pietiek vien ar slāpētāja apskavas un oksidēšanās katalizatora stiprinājumu atvienošanu. Pēc tam ir jānoņem blīves, jāatdala papildus slāpētāji, oksidēšanās katalizatori un jāizņem pats slāpētājs. Ievērojot drošības noteikumus un secīgu darba izpildi, šī procedūra neaizņems daudz laika. Lai atjaunotu izplūdes gāzu sistēmas darbību, bieži vien pietiek ar pareizi pievienotu slāpētāju.
Slāpētāja uzstādīšana prasa īpašu uzmanību. Šīs auto rezerves daļa var sabojāt tai blakus esošās sistēmas, jo lietošanas laikā tā pamatīgi sakarst. Svarīgi ir kontrolēt slāpētāja novietojumu uz papildus slāpētājiem un balsta kronšteina. Slāpētājs nedrīkst saskarties ar citām tuvumā esošajām automobiļa detaļām.