
Auto Katalizators
Katalizators —
Katalizators: noderīga informācija
Automašīnas katalizators kalpo, lai samazinātu kaitīgo vielu izplūdes gāzes. Būtībā mēs runājam par oglekļa monoksīda, ogļūdeņradi un slāpekļa oksīdu, kas katalītiskā reakcijas laikā ir pārvērsta par nekaitīgām vielām. Automašīnām ar benzīna dzinējiem šis darbs tiek veikts ar trīsceļu katalizatoru, kas izmanto rodiju, platīnu un pallādiju kā katalizatoru. Ķīmiska reakcija, kas notiek, samazina kaitīgo vielu izplūdes gāzēs.
Transportlīdzekļos ar dīzeļdzinējiem izmanto oksidācijas katalizatorus, kas pārveido ogļūdeņražus. Ir pamatoti uzstādīt katalītisko pārveidotāju arī vecākiem transportlīdzekļiem. Līdz ar to, ir iespējams sasniegt augstākus vides standartus, kas nodrošinās ievērojamas nodokļu atlaides. Katalizatora funkcionalitāti nosaka izplūdes gāzu emisiju mērīšanai. Grabošs skaņas norāda uz kļūdainu katalītisko neitralizatoru, tad ir nepieciešams, to aizstāt. Vides aizsardzības nolūkos nevajadzētu ilgi gaidīt, pirms uzstādīt jaunu katalizatoru.
Lielākajā daļā transportlīdzekļu katalītisko neitralizatoru uzstāda starp skābekļa sensoru un izplūdes kolektoru. Lai nomainītu veco katalizatoru ir nepieciešams izjaukt izplūdes sistēmu. Lai uzstādītu jaunu katalītisko neitralizatoru, ir nepieciešama metināšana. Mūsu interneta veikala katalogā Jūs atradīsiet daudz citas rezerves daļas, piemēram, dubļusargus, bremžu klučus, cilindru slēdzenes, aizmugurējos lukturus. Ja jums ir nepieciešams jauns skābekļa sensoru, vai kāda citus auto daļas izplūdes sistēmai, jūs atradīsiet tās šeit.
Katalizatora bojājumi
- dažādi virsbūves mehāniskie defekti;
- šūnveida konstrukcijas salūšana vai bojājumi;
- vielu-katalizatoru ķīmiskā reakcija nepaātrināšanās.
Katalizatora bojājumu pazīmes
- dzinēja apstāšanās tukšgaitā;
- grūtības iedarbināt dzinēju;
- izplūdes gāzu krāsas izmaiņas (parādās zilganpelēka vai gaiši zila nokrāsa);
- grūtības mašīnas ātrum uzņemšanas un dzinēja apgriezienu palielināšanās laikā;
- blakus trokšņi izplūdes gāzu sistēmas darbības laikā;
- automātiskas signāla „ Check Engine” iedegšanās uz ierīču paneļa;
- degvielas patēriņa pieaugums, pārsniedzot normu 1,5 – 2 litri/100 km;
- sērūdeņradim līdzīgas smakas parādīšanās izplūdes gāzu sistēmas darbības laikā;
- metāla pilienu parādīšanās uz katalizatora virsmas.
Katalizatora bojājumu iemesli
- benzīna ar tetraetilsvina piemaisījumu lietošana;
- sliktas kvalitātes degvielas lietošana;
- degvielas maisījuma izveidošanās problēmas, būtiskas tās standarta raksturojuma izmaiņas;
- mašīneļļas vai nesadegušas degvielas nokļūšana pārveidotājā;
- katalizatora iekšējo šūniņu bojājumi;
- katalizatora pārveidotāja piesārņojums ar gāzēm, kas ir izveidojušās degvielas degšanas rezultātā;
- intensīva sastāvdaļu lietošana pēc to lietošanas termiņa beigām;
- nepareiza lietošana.
Diagnostika
Lai veiktu katalizatora diagnostiku un konstatētu tā bojājumus, nepieciešams speciāls aprīkojums. Tāpēc šo darbu var veikt vienīgi kvalificēti tehniskās apkalpes centra darbinieki. Ārējās pazīmes, kas norāda uz problēmu esamību, ir manāmi bojājumi uz katalizatora ārējās virsmas. Pamanot šādus defektus, rezerves daļa ir nekavējoties jānomaina.
Speciālisti šūnveida konstrukcijas pārbaudi veic ar manometra palīdzību, kas tiek pievienots pirmajam skābekļa sensoram. Pēc tam dzinēja darbība tiek paātrināta līdz 3000 apgriezieniem minūtē. Ja spiediens ir normas robežās, tad rādītāji nepārsniedz 2,94 Pa vai 0,3 kg spēka/cm2.
Katalizatora pārveidotāja standarta lietošanas ilgums ir 100-150 tūkstoši nobraukuma kilometri. Šos rādītājus nedrīkst pārsniegt, kā arī nodilušās detaļas ir jānomaina. Šūnu caurlaidības spējas samazināšanās rada apdraudējumu dzinēja darbībai – tas var salūzt spiediena palielināšanās dēļ.