
Piekare — auto
Auto daļas priekš Piekare
Riteņa piekares —
Kā noteikt ass un pēdējā pārnesuma defektus
Šo mehānismu jāpārbauda ik pēc 50-75 tūkstošiem km nobraukuma. Lai veiktu ass un pēdējā pārnesuma diagnostiku, Jums būs vajadzīgs tikai nedaudz brīvā laika, bedre, pacēlājs un domkrats. Jūsu pirmais uzdevums ir dokstacijas pārbaude. Pārliecinieties, ka elementi cieši pieguļ viens otram, pārbaudiet to kustību. Svarīgi ir pārliecināties, ka aizmugurējā tilta karterī (aizmugurējās piedziņas automašīnām) ir pietiekami daudz smērvielas. Ja Jums ir priekšpiedziņas auto, pārbaudiet smērvielas daudzumu bloka karterī un diferenciālī. Konstatējot pleķus uz ass vai diferenciāļa, novērsiet trūkumus un neaizmirstiet pieliet eļļu.
To, ka ass un pēdējais pārnesums ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Paaugstināta vibrācija mašīnas apakšā;
- Noplūde no diferenciāļiem;
- Braukšanas laikā pie augstiem apgriezieniem parādās savādi trokšņi;
- Bieža kartera pārkaršana;
- braucot pagriezienos, ass satelītu gaita kļūst ievērojami sarežģīta;
- Pamanāma ass vai tās sastāvdaļu deformācija.
Ass un pēdējā pārnesuma defektu iemesli
Visbiežākais ass un pēdējā pārnesumu defektu iemesls ir agresīvs braukšanas stils. Strauja sajūga pedāļa spiešana, strauja bremzēšana, bedru un nelīdzenumu pārbraukšana lielā ātrumā – tas viss ne tikai veicina mehānisku slodzi uz detaļām, bet arī pasliktina smērvielas ekspluatācijas īpašības. Eļļas nepietiekamības vai tās efektivitātes samazināšanās dēļ darba virsmas, kas saskaras ar citiem elementiem, nodilst daudz ātrāk. Pie līdzīgām sekām var vainot arī blīves un blīvslēgus vai nesavlaicīgu sistēmas apkopi. Eļļu karterī jāmaina ik pēc 6 000-12 000 km atkarībā no ekspluatācijas nosacījumiem. Tāpat laiku pa laikam jāpārbauda stiprinājumi un jāveic rullīšu gultņu aksiālo atstarpju regulācija.
Bieži izbraukumi pa nelīdzeniem ceļiem var izprovocēt mehānisku bojājumu rašanos – skaidiņas, plaisas un deformācija, ko izraisa akmeņu sišanās vai uzbraukšana uz šķēršļa, taču transportlīdzekļa stāvēšana svaigā gaisā veicina korozijas rašanos un izplešanos.
Dažreiz šī mehānisma disfunkcijas iemesls ir zemas kvalitātes detaļu izmantošana. Piemēram, nekvalitatīvu gultņu uzstādīšana var izraisīt piedziņas tilta iestrēgšanu vai diferenciāļa novietojuma maiņu un tā turpmāku salūšanu.
Ass un pēdējā pārnesuma remonts un maiņa
Gadījumā, ja nepieciešams remonts vai sistēmas detaļu maiņa, labāk vērsieties pie speciālistiem. Atgādinām, ka zobratu maiņa jāveic pa pāriem, lai izvairītos no nevienmērīga nodiluma vai turpmākas visa mehānisma salūšanas. Lai nomainītu diferenciāli, nepieciešams speciāls aprīkojums, kas ir pieejams visos autoservisos. Asi jāmaina tad, ja tai novērotas plaisas vai rūsa.