
Regulējošais elements lukturu augstuma regulēšana — auto
Regulējošais elements lukturu augstuma regulēšana —
Regulējošais elements lukturu augstuma regulēšana: noderīga informācija
Kā noteikt gaismas lukturu regulēšanas dzinēju
Gaismas lukturu regulēšanas dzinēja diagnostiku var veikt paša spēkiem. Pārbaudes veids ir atkarīgs no bojājumu rakstura. Ja ieslēdzot aizdedzi un cenšoties noregulēt lukturus, Jūs nedzirdējāt raksturīgo skaņu, pārliecinieties par strāvas esamību. Lai to izdarītu, atvienojiet no detaļas vadu savienojumus un piestipriniet pie izejām testera galus. Pēc tam ieslēdziet aizdedzi un pārbaudiet spriegumu starp attiecīgajām izejām, regulējot lukturu novietojumu ar slēdzi, kas atrodas salonā. Ja strāvas ķēdē traucējumu nav, tad detaļu būs jānomaina.
Ja, ieslēdzot regulētāju, dzirdama raksturīgā skaņa, bet lukturi neregulējas, iespējams nodiluši kāta vai zobrata zobi. Taču problēma var nebūt pašā dzinējā, bet gan iestrēgušā luktura reflektorā.
Ja lukturu regulētājs strādā ar pārrāvumiem, dzinēju nāksies izjaukt. Kontaktu oksidēšanās, grafīta celiņu nodilums, nodiluši zobrata un kāta zobi liecina par to, ka detaļu ir jānomaina.
To, lukturu regulēšanas dzinējs ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Dzinējs neieslēdzas;
- Lukturu regulēšanas mehānisms darbojas ar pārrāvumiem;
- Gaismas regulēšana noris pārāk lēni;
- Braukšanas laikā lukturu rajonā dzirdamas klauvējošas skaņas;
- Dzinējs turpina darbību pat pēc regulētāja izslēgšanas.
Gaismas lukturu regulēšanas dzinēja defektu iemesli
Bieži vien lukturu regulēšanas dzinēja defekti rodas nodilušu plastmasas zobratu zobu vai skrūves sazobes dēļ. Nepietiekama elementu sakabe gliemežpārvadā kļūst par regulētāja darbības traucējumu iemeslu. Detaļa var priekšlaicīgi nodilt, ja smērviela nav pietiekamā daudzumā, detaļa ir piesārņota vai tās korpusā ir nokļuvuši svešķermeņi.
Netīrumu un mitruma ietekmes rezultātā var oksidēties plāksnes kontakti vai pārplīst vadi. Turklāt tiek bojāts arī izolējošais dzinēja tinuma slānis, kas arī rada strāvas traucējumus.
Braukšana pa nekvalitatīviem ceļiem, pastiprināta vibrācija zem motora pārsega, nepietiekama detaļas fiksācijas uzstādīšanas laikā bieži kļūst par iemeslu tam, kādēļ dzinēja iekšpusē stiprinājumi kļūst vaļīgi, kā rezultātā gliemežpārvada zobrati var izslīdēt.
Dažos gadījumos lukturu gaismas leņķa regulētāja defekti rodas bojāta kāta lodveida uzgaļa dēļ, kas atrodas atstarotāja dobumā. Šajā gadījumā dzinējs darbojas, bet kāts kustās, un lukturu regulēšana nenotiek.
Gaismas lukturu regulēšanas dzinēja remonts un maiņa
Lai atjaunotu detaļas darbspējas, pamēģiniet notīrīt ligzdu un savienojumus no oksīda un netīrumiem, iztaisnot saliektos kontaktus. Ja tas nepalīdz, nomainiet detaļu.
Uzstādīt jaunu dzinēju var paša spēkiem. Lai to izdarītu, atvienojiet savienojumu no strāvas, pagrieziet regulētāju par 45° pulksteņrādītājvirzienā vai pretēji un demontējiet to.
Lai piekļūtu pie detaļas, dažās automašīnās ir jānoņem izplešanās trauks, gaisa filtrs, bet reizēm arī lukturi. Pirms ķeraties pie maiņas, precizējiet darbību algoritmu transportīdzekļa instrukcijā vai vērsieties pēc palīdzības pie profesionāļiem.