Riteņa rumbas gultnis — auto
Riteņa rumbas gultnis —
Riteņa rumbas gultnis: noderīga informācija
Riteņa gultnis kalpo, lai pagrieztu riteni uz rumbas ar mazāku pretestību. Viņi nodod spēks, lai pagrieztu riteni uz ass. Riteņa gūltņus bieži izmanto uz aizmugurējās ass. Nomainot daļu, modulis ir pilnībā jānomaina. Uz priekšējā ass ir uzstādīti leņķa kontakti, konisks veltnis vai radiālie gultņi. Tas ir atkarīgs no automašīnas modeļa. Lai to izdarītu ir nepieciešams uzstādīt un demontēt ir riteni, kam nepieciešams īpašs instruments.
Tāpēc būtu nepieciešams doties uz autoservisu, ja gultnis ir bojāts. Laika gaitā riteņu gultņi nolietojas. Kad gultnis nodilst, trokšņa līmenis palielinās. It īpaši skaļš troksni ir braucot līkumos. Palielināts trokšņa līmenis līkumos kreisajā pusē norāda uz bojājumy labajā pusē. Dažreiz vainīgs var būt arī nodilums. Šo problēmu var diagnosticēt. Ieslēdzot aizdedzi nospiediet vienu reizi uz bremzes un vienreiz pagrieziet riteņus bez bremzēm. Ja ir bojājums, jums ir nepieciešams nomainīt gultni.
Lai to labotu , jums ir nepieciešams īpaša prese. Nemēģiniet aizstāt gultni pats izmantojot veseri. Bojāts gultnis ir savlaicīgi jāaizstāj, jo tas ir bīstami braukšanai. Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet jebkuru auto rezerves daļas, ja jums ir nepieciešami: riteņu bremžu cilindri, galvenie cilindri, stūres pastiprinātāji, bremžu kluči, logu pacēlāji, lukturi, gaisa kondicionieri, degvielas un eļļas filtri.
Kā noteikt riteņa rumbas gultņa defektus
Pārbaudiet gultņa stāvokli, kad maināt bremžu klučus atkarībā no automašīnas veiktā nobraukuma. Šīs detaļas stāvokli var pārbaudīt vairākos veidos. braucot ar ātrumu 10-15 km/h, strauji pagriezieties pa kreisi. Ja trokšņi vairs nav dzirdami, tas liecina par bojājumiem kreisā riteņa gultnī. Pēc tam tādā pašā veidā pārbaudiet labo riteni. Lai veiktu rūpīgāku diagnostiku, būs nepieciešams īpašs aprīkojums.
Jāizmanto pacēlājs vai domkrats. Paceļot auto, Jums jāiedarbina dzinējs un 4 ātrumā jāpalielina ātrums līdz 80 km/h. Pēc tam nospiediet sajūgu un izslēdziet pārnesumu, uzmanīgi ieklausoties skaņā, kas nāks no viena no riteņiem. Iespējams sanāks pārbaudīt ar vēl vienu veidu. Sašūpiniet pacelto mašīnas riteni vertikāli, bet pēc tam horizontāli. Pat neliela brīvkustība liecina par bojājumiem gultnī vai stūres vadības sistēmā. Nākamais, kas jāizdara – vienlaicīgi jānospiež bremžu pedālis un jāsašūpina ritenis vertikālā stāvoklī (Jums būs vajadzīgs palīgs). Gadījumā, ja zūd atstarpe, būs jānomaina detaļa.
To, ka riteņa rumbas komplekts ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Klauvējošas skaņas braukšanas laikā, palielināta vibrācija;
- Transportlīdzekļa novirze no taisnas kustības trajektorijas;
- Virsbūve sasveras bremzēšanas laikā vai straujos pagriezienos;
- Parādījušies neraksturīgi trokšņi;
- Riteņu diski pārkarst;
- Riepas nevienmērīgi nodilst.
Riteņa rumbas gultņa defektu cēloņi
Riteņa rumbas gultņa bojājumu visbiežākais defekts ir braukšana pa sliktiem ceļiem: detaļa tiek pakļauta lielai slodzei, un uz tās parādās plaisas un nošķēlumi.
Riteņa rumbas gultnim parasti ir pietiekami ilgs darba mūžs. Tā priekšlaicīgu izdilumu veicina nepiemērotas smērvielas izmantošana vai arī tās trūkums. Turklāt detaļas kalpošanas ilgums var saīsināties, ja tajā nokļuvuši netīrumi, abrazīvas daļiņas un ūdens. Tāpat to var ietekmēt arī slikta detaļas kvalitāte un nepareiza montāža. Nepareizi noregulēta atstarpe var kļūt par iemeslu, kādēļ detaļa mainījusi atrašanās vietu, tā rezultātā salūstot. Arī nepareizi nobalansējot riteņus, gultnis var zaudēt savas darbspējas.
Riteņa rumbas gultņa maiņa
Riteņa rumbas gultni jāmaina ik pēc 130-190 tūkstošiem km nobraukuma. Pievērsiet uzmanību šādiem ieteikumiem:
- Atstājiet atstarpi, uzstādot konisko gultni;
- Maiņas laikā neizmantojiet asus priekšmetus, jo tie var sabojāt detaļas;
- Uzstādot detaļu uz ass, izmantojiet tapni, lai izdarītu spiedienu uz iekšējo gredzenu;
- Pielietojiet spēku pie ārējā gredzena ar tapni, iespiežot gultni.