
Auto Sadales vārpsta
Sadales vārpsta —
Sadales vārpsta: noderīga informācija
Izciļņu vārpsta ir stienis,kas ir aprīkots ar dažiem dūres. Dūres ir cilpas, kas atrodas netālu no izciļņu vārpstas. Kad dūres pagriežas, sadales vārpsta noteiktā veidā atveras un aizver dzinēja vārstu, kad Vārpstas ir izgatavota no tērauda. Agrāk ļoti populāri bija tā saucamie regulārās sadales vārpstas. Tās sastāv no atsevišķām daļām, kuras tika savienotas viena ar otru.
Sadales vārpstas veidi ir izgatavoti no dažādiem materiāliem, lai regulētu svaru. Bojāta sadales vārpsta var izraisīt nopietnas sekas - virzuļa zaudējumu, labākajā gadījumā tiks bojāta tikai zobsiksna. Tajā gadījumā būs pietiekami tikai aizstātu šo daļu. Vecākiem automašīnu modeļiem sadales vārpstas nodilst.Vārpstai ir uzstādīta tādā veidā, ka tā darbojas bez problēmām, transportlīdzekļa darbību laikā. Bet iemesls bojājumiem var būt bojāts materiāls vai pārslodze. Ļaujiet speciālistam aizstātu šo sadales vārpstu, it īpaši, ja citas motora daļas ir bojātas.
Pirmajā labošanas darbu posmā noņemiet vārsta vāku. Uzmanīgi sekojiet līdzi darbību secībai, kad aizstājat sadales vārpstu. Unstalējiet rezerves daļu, kā ir norādīts instrukcijā. Ja Jums ir nepieciešama citas rezerves daļas jūsu auto, apmeklējiet mūsu interneta veikalu. Mūsu sortimentā Jūs atradīsiet aizdedzes sveces, bremžu uzlikas, nepilnīgas ass dzesēšanas sistēmas uzgali, bremžu cilindru, gaisa filtru, sajūga gultni, degvielas filtrus, gaisa kondicionieri, kompresoru un daudzas citas oriģinālas un lētas auto daļas.
Sadales vārpstas bojājumi
- izciļņu nodilšana un ierāvums;
- sadales vārpstas skriemeļa defekti;
- piedziņas siksnas nobīde;
- vārpstas balstrēdzes nolietošanās;
- vārpstas saliekšanās;
- ierievja rievu vai gultņu nodilšana;
- vītņu nodilšana.
Sadales vārpstas bojājumu pazīmes
- dzinēja jaudas samazināšanās;
- nepareiza gāzes sadales sistēmas darbība;
- blakustrokšņu, ko rada šī sastāvdaļa, parādīšanās;
- metāliska švirkstoņa vai čirkstoņa;
- nepareiza dzinēja darbība;
- signāla parādīšanas uz ierīču paneļa, kas brīdina par sistēmas salūšanu.
Sadales vārpstas bojājumu iemesli
- eļļas trūkums sistēmā;
- pārlieku paaugstināti dzinēja temperatūras rādītāji;
- degvielas sajaukšanās ar smērvielu;
- dzinēja nolietošanās;
- piedziņas rezerves daļu deformācija;
- nepareiza gāzes sadales fāzu uzstādīšana;
- sliktas kvalitātes auto apkalpe;
- spraugas sistēmā.
Diagnostika
Šīs sistēmas apskati ir jāveic pēc katriem nobrauktajiem 75 – 100 tūkstošiem kilometru. Jūs pieņemsiet pareizo lēmumu, ja sadales vārpstu diagnostiku veiksiet auto servisā, kur speciālisti spēs noteikt katra sastāvdaļas elementa bojājumu pakāpi. Pastāvīgi jūs varēsiet pārbaudīt tikai dzesēšanas sistēmu, dzinēja elektropadevi un smērvielas līmeni.
Sadales vārpstas remonts un nomaiņa
No visām sadales vārpstas sastāvdaļām remontējami ir vienīgi nodilušie izciļņi. Elektroimpulsu hroma uzkausēšana ļauj atgūt to sākotnējo biezumu. Atgādinām, ka standarta brīvkustība ir 0,03 milimetri. Visos pārējos gadījumos jums nāksies veikt atsevišķi sastāvdaļu vai pašas sadales vārpstas nomaiņu. Lai to izdarītu, jums ir:
- jānoņem gaisa filtrs, bet pēc tam – cilindra galvenais vāku un abas vārsta svaru kārts asis kopā ar pašām svaru kārtīm;
- jāatvieno vadu saišķa klucis no fāzes sensora;
- jānoņem sensora apvalks;
- jānoņem gaisa filtra stiprinājuma kronšteins;
- jādemontē sadales vārpstas robotais skriemelis;
- jāizņem sadales vārpsta;
- jāuzstāda jauna vārpsta, veicot visas darbības atpakaļejošā secībā.