Termostats — auto
Termostats —
Termostats: noderīga informācija
Termostats ir nepieciešams automašīnā, lai regulētu dzesēšanas cirkulāciju. Vairumā gadījumu tas ir pievienots pie motora blokam. Ja motors strādā pie temperatūras, kas sasniedz 75 ° C, atveras termostata vārsta. Pirms tam dzesēšanas šķidrums iet tikai ar ūdens sūkni, apkures sistēmas radiatoru un dzinēju. Parasti, šķidrā dzesēšanas radiatorā ar dzesēšanas šķidrumutiek izmantota atvērta vārsta, tādējādi var novērot dzesēšanas jaudas pieaugumu. Mūsdienu automašīnas bieži vien ir aprīkotas ar vairākām dzesēšanas šķidruma cirkulācija sistēmām.
Ja indikators rāda nepareizus skaitļus, cēlonis ir indikatorā vai termostatā. Termostata bojājumu atklās lielais automašīnas enerģījas patēriņš. Bojājuma gadijumā termostatu ir nepieciešams aizstāt. Šim nolūkam noņemiet veco termostatu un uzstādiet jaunu. Termostata aizstāšanai ir nepieciešams izliet vismaz pusi no dzesētāja. Pēc tam, kad uzlikts jauns termostats tas ir jāpiepilda ar dzesēšanas šķidrumu un jāiedarbinas tas.
Pēdējais posms,ir pārbaude, testa brauciens, kas parādīs, cik pareiza bija termostata aizstāšana. Uzstādot termostatu, pievērsiet uzmanību uzpildes gredzenu, tas b'ūtu jānomaina. Tas ir atrodams ikvienā jaunā komplektā. Pieredzējis auto īpašnieks varēs nomainīt termostatu pats. Vai jūsu auto ir saplīsis logu tīrītājsVai kāda cita tā sastāvdaļa? Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet visas auto rezerves daļas, piemēram, augstsprieguma kabeli, starteri, jostas, zobratu, aizdedzes sveces un daudzi citi oriģināls rezerves autodaļas.
Termostata bojājumi
- termostata vārsti neregulāri atveras un aizveras;
- sistēmas hermētiskuma zudums;
- vārsti atveras ne līdz galam;
- termostata vārsti atveras nelaikā;
- termojutīgs elements ir nodilis vai salūzis;
- sastāvdaļas darbojas laikā rodas kļūmes;
- kompresors ir iznēsājies vai salūzis.
Termostata bojājumu pazīmes
- dzinējs slikti sakarst vai arī pārkasts;
- degvielas patēriņa rādītāji pārsniedz normas radītājus;
- automašīnas jauda ir samazinājusies;
- deg brīdinājuma signāls „Check Engine”.
Termostata bojājumu iemesli
- spēcīga vibrāciju ietekme;
- nestabila dzinēja darbība;
- vaļīgi stiprinājumi;
- nepietiekams dzesēšanas šķidruma daudzums;
- motoreļļas klātesamība termostatā;
- dzesēšanas ventilatora salūšana;
- augsts sistēmas spiediena līmenis;
- pamatīga konstrukcijas aizsērēšanās.
Diagnostika
Lai pārbaudītu, vai termostats strādā pareizi, ir nepieciešams veikt pāris vienkāršas darbības. Iesākumā ir jāsakarsē dzinējs, pēc tam ir jāizmēra šļūtenes, kas savieno radiatoru ar termostatu, temperatūras rādītāji. Ja šļūtene ir auksta, sistēma darbojas pareizi.
Termostata atvēršanas temperatūra nedrīkst pārsniegt 84–90o С. Tāda pati darba temperatūra ir arī apakšējai īscaurulei. Tomēr šāda veida pārbaudu veikt ir diezgan sarežģīti bez tehniskās apkalpes servisa darbinieku palīdzības.
Termostata standarta lietošanas termiņš ir 100 tūkstoši nobraukuma kilometru. Tomēr reizi gadā šī sastāvdaļa ir jāpārbauda, lai pārliecinātos, ka nav radušies bojājumi. Termostata analīze ir obligāta, veicot automašīnas pilnu tehnisko apskati.
Termostata nomaiņa
Bojātu termostatu salabot nav iespējams, tāpēc, ja ir konstatēti bojājumi, tas ir nekavējoties jāmaina. Termostata nomaiņa tiek veikta ar standarta instrumentu palīdzību. Grūtības var rasties vienīgi detaļas pievienošanas un uzstādīšanas, kā arī atvēršanas temperatūras mērīšanas laikā.
Pirms rezerves daļa tiek nomainīta, ir jānolej dzesētājšķidrums, jāsamazina siltummaiņas pievades un aizvades sūkņu apskavu pievilkums. Tikai tad var ķerties klāt savienotāj sūkņa, kas atrodas starp izlaišanas īscauruli un termostatu, noņemšanai. Termostata nomaiņa ir salīdzinoši lēts pakalpojums. Tāpēc rezerves daļas nomaiņu ir ieteicams veikt, tikko ir konstatētas bojājumu pirmās pazīmes.