Vidējais trokšņa slāpētājs — auto
Vidējais trokšņa slāpētājs —
Vidējais trokšņa slāpētājs: noderīga informācija
Izplūdes gāzu slāpētājs ir daļa no automašīnas izplūdes gāzu sistēmas. Slāpētājs atrodas pie galvenā trokšņa slāpētāja un tam ir līdzīga forma kā mucai. Tā iekšpusē ir uztvērēja caurule, kas stiepjas uz aizmugures trokšņu slāpētāju. Īpaša dizaina centra klusinātāji dod iespēju būtiski samazināt trokšņus izplūdes sistēmā, ltā'dēl ir viegli noteikt ja rodas problēmas šajā jomā. Ja izplūdes sistēma darbojas neparasti skaļi, tad iespējams vaina ir centra klusinātājā.
Pat neliela plaisa ievērojami palielina trokšņa līmeni. Galvenais iemesls centra trokšņu slāpētājs neveiksmes ir korozija. Tā ir diezgan izplatīta vecākām automašīnām. Mazu plīsumu var saremontēt - sametinot, bet labākais veids ir uzstādīt jaunu daļu.Visa izplūdes sistēma jāpārbauda vai tajā nav korozija. Bieži vien tas ir nepieciešams, lai aizstātu citas daļas. Turklāt, ir nepieciešams nomainīt blīves, skrūves un atlokus. Lai instalētu centra klusinātāju, ir nepieciešams daļēji demontēt izplūdes sistēmu.
To var paveikt pat neprofesionālis,taču pirms jūs pievelciet skavas, pārliecinieties, ka centra klusinātājs un visas citas detaļas ir pareizi uzstādīts. Iedarbināt dzinēju un pārbaudiet centra klusinātājs funkcionalitāti. Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet klusinātāji, katalizatorus, bremžu kluči, nepilnīgs asis, aizdedzes sveces,radiatorus un citas auto rezerves daļas ar augstu kvalitāti. Mēs palīdzēsim Jums ietaupīt uz apkopes un remonta rēķina. Tas ir pietiekami spēcīgs arguments, lai apmeklētu mūsu interneta veikalu.
Vidējā slāpētāja bojājumi
- korpusa virsmas defekti;
- elementu izdegšana;
- funkcionālo īpašību pasliktināšanās;
- perforācijas cauruļu aizsprostošanās.
Vidējā slāpētāja bojājumu pazīmes
- noturīgas izplūdes gāzu smakas parādīšanās transportlīdzekļa salonā;
- izplūdes skaņas palielināšanās;
- spēcīga vibrācija dzinēja rotācijas laikā;
- kvēpu un sodrēju parādīšanās uz automašīnas apakšējās virsmas;
- katalītiskā pārveidotāja salūšana vai kušana;
- dzinēja jaudas samazināšanās;
- būtiska dzinēja temperatūras palielināšanās;
- klaboņa vidējā slāpētāja darbības laikā.
Vidējā slāpētāja bojājumu iemesli
- mehāniski bojājum;
- detaļas metāla elementu salūšana;
- vidējā slāpētāja pārkaršana;
- spēcīgas temperatūras rādītāju svārstības;
- mitrumu un eļļas nokļūšana sistēmā;
- ceļa reaģentu iedarbība;
- zemas kvalitātes degvielas izmantošana.
Diagnostika
Vizuālu vidējā slāpētāja diagnostiku ir iespējams veikt bez tehniskās apkalpes servisa darbinieku palīdzības. Detaļas apskates laikā uzmanība ir jāpievērš mehāniskiem bojājumiem, kvēpu nospiedumiem, metāla salūšanai un tā oksidācijai. Jebkura no šīm pazīmēm liecina par elementu bojājumiem. Līdzīgu rezonatora diagnostiku veic kvalificēti speciālisti, kas novērtē vidējā slāpētāja veiktspēju caurlaidības un temperatūras rādītāju analīzes veikšanas laikā.
Rezonatora lietošanas termiņš ir 20 tūkstoši nobraukuma kilometru. Negatīvi faktori, kas rodas tā lietošanas laikā, var saīsināt kalpošanas mūžu par 50 %. Nav ieteicams pārsniegt rekomendējamo lietošanas laiku. Rezerves daļas „novecošanu” rada vibrācijas pastiprināšanās un izplūdes gāzes temperatūras palielināšanās, kas ietekmē katalītiskā pārveidotāja darbību.
Vidējā slāpētāja nomaiņa
Tā kā sastāvdaļai ir vienlaidmetāla korpuss, to nav iespējams saremontēt. Korpusa viengabalainības izjaukšana, lai salabotu vidējo izpūtēju, neradīs vēlamos rezultātus, bet tikai pasliktinās rezerves daļas stāvokli.
Lai nomainītu vidējo slāpētāju, tas ir jāatdala no cauruļvada. Augstas temperatūras iedarbība var kļūt par iemeslu elementa saķerei ar stiprinājumiem. Ja tas ir noticis, tad ir jāizmanto specializēts aprīkojums un rezerves daļas ir jānozāģē kopā ar stiprinājumiem. Rezonatora remontdarbi tiek īstenoti vienīgi tehniskās apkalpes servisā.