Svira — auto
Svira —
Svira: noderīga informācija
Ķīlis ir daļa no suspensijas. Tas pieņem sānu spēkus, kas rodas pagriezienu, bremzēšanas un virzienu maiņas laikā. Tas ir savienojums starp riteni un ķermeni, ķīlis spēlē nozīmīgu lomu drošībai. Tāpēc tas ir izgatavots no nerūsējošā tērauda. Uz tā virsmas ir eņģes, kas sniedz elastīgu savienojumu. Riteņa sānā ir neatkarīgās balstiekārtas svira. Metāla- gumijas savienojumiem tiek izmantots elastomers.
Tas ir moderns materiāls ar vairākām priekšrocībām, bet tas izdilst. Bieži vien ķīļa maiņas iemesls ir nodilušas gumijas daļas. Retākos gadījumos nomaiņa ir nepieciešama metāla daļu rūsas dēļ. Materiāla defekti vai arī satiksmes negad;ijumi arī var radīt bojājumus. Jebkurā gadījumā ir nepieciešams nomainīt bojāto ķīli. Ja automašīna nav kārtīgi vadāma, tas nozīmē, ka nebūs iespējams izvairīties no negadījuma. Jebkurā gadijumā nevajadzētu gaidīt ilgi pirms veikt labojumu. Nomainīt ķīli nav grūti.
Taču tik un tā ir nepieciešams uzmanīties. Drošība vienmēr ir pirmajā vietā. Mūsu interneta katalogā ir atrodamas daudz augstas kvalitātes auto daļas, par pieņemamu cenu. Mēs piedāvājam jums bremžu klučus, bukses, gūltņus, riteņu bremžu cilindrus, aizdedzes sveces, aizdedi, miglas lukturus, priekšējās gaismas un daudzas citas automašīnu rezerves daļas.
Kā noteikt neatkarīgās piekares sviras bojājumus
Lai veiktu tās apskati, jāizmanto domkrats vai pacēlājs. Sākumā jānoņem lodbalsti, pēc tam jāpārliecinās, ka piekares svira nekrīt. To var pārbaudīt, vertikāli sviru paraustot. Normālā stāvoklī svira ir kā atspere, kas atgriežas savā vietā. Tāpat pievērsiet uzmanību sailentbloka tapai – tā nedrīkst pagriezties pret cilpu.
To, neatkarīgās piekares sviru ir jāapskata, sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Starp riteņa rumbām ir atstarpes;
- nodilušas riepas;
- Braucot vibrē virsbūve vai stūres rats;
- Parādījušies neraksturīgi trokšņi pagriezienos, kā arī braucot pa nekvalitatīvu ceļa segumu.
- Automašīnas jauda kļuvusi mazāka;
- Stūres ratam palielinājusies brīvkustība.
Neatkarīgās piekares sviras bojājumu cēloņi
Visbiežākais detaļas defekts ir tās deformācija. Visbiežāk tā rodas, braucot pa bedrēm lielā ātrumā. Tāpat darbspējas zaudē sliktas kvalitātes detaļas, kuras tiek lietotas ilgāk par noteikto termiņu.
Automašīnas lietošanas laikā sailentbloki un lodbalsti pastāvīgi nodilst, tādā veidā svira zaudē ģeometriju vai pilnībā salūst. Lai izvairītos no šādiem bojājumiem, jāveic savlaicīga piekares attiecīgo elementu diagnostika ik pēc 50 000 km nobraukuma.
Piekares šķērssviras var būt no tērauda vai viegla sakausējuma. Tērauda sviras ir vairāk pakļautas korozijas riskam, ja braukšanas laikā uz tām nokļūst ūdens. Lai piekares mehānisms kalpotu ilgāk, labāk izvēlieties viegla sakausējuma sviras.
Neatkarīgās piekares sviras maiņa
Lai veiktu patstāvīgu sviras maiņu, izpildiet šādas darbības:
- Uzstādiet balstus, ar domkrata palīdzību piepaceļot auto;
- Atskrūvējiet stiprinājuma uzgriezni;
- Atvienojiet sviru no virsbūves;
- Atvienojiet stiepni no sviras lodbalsta;
- Noņemiet detaļu un uzstādiet jaunu starp lodbalstu un stiepni;
- Detaļas nostiprināšanai izmantojiet jaunus uzgriežņus un skrūves;
- Jāpievelk uz leju esošie uzgriežņi līdz 90 N·m griezes momentam, bet pēc tam papildus pievilkt tos par 30 °-40 °;
- no aizmugures jāpiestiprina sviras skrūve pie virsbūves, uzskrūvējot uzgriezni (taču ne pilnībā);
- Ar domkrata palīdzību pacelt sviru tā, lai tā atrastos horizontāli ar leņķi 80 °;
- Pievelciet uzgriezni līdz 60 N·m;
- Nolaidiet auto, noņemot domkratu.