Lambda zonde — auto
Lambda zonde —
Lambda zonde: noderīga informācija
Lambda sensors izmanto automašīnām, lai noteiktu skābekļa atlikuma izplūdes summu. Šī vērtība tiek izmantota, lai optimizētu degvielas maisījumu, jo īpaši, lai kontrolētu attiecība degvielas un gaisa. Optimālā rādītāja lielāko piesārņotāju katalizatoru var pārvērst nekaitīgām vielām. Ir Lambda sensori, kas reaģē uz lēcienu pretestību, spriedzes un platjoslas lambda sensoriem. Kopā ar skābekļa saturu izplūdes gāzēs, skābekļa saturu apkārtējā gaisā, ir arī mēra. Ja skābekļa sensors ir bojāts, indeksi izplūdes gāzu pasliktinās.
Kontrole izplūdes gāzu emisijām palīdzēs identificēt problēmu. Paātrinājuma laikā pilnvaru apjoma samazinājums var norādīt arī bojātu skābekļa sensoru. Melns dūmu no izplūdes caurules ir viena no pazīmēm, ka lambda sensors ir nesekmīga. Pirms demontāžas, pārbaudiet, vai vads ir vietā. Mūsdienu automobiļiem tiek parādīta informācija par lambda sensoru darbību uz paneļa.Skābekļa sensoru nevar salabot, tā ir pilnībā jānomaina.
To ir viegli nomainīt sensoru, un jūs varat darīt to bez jebkādas palīdzības.Skābekļa sensoru, kas atrodas starp katalizatora un izplūdes kolektoru.Vecais caurule atskrūvējot un jāaizstāj ar jaunu.Inspekcijas bedres klātbūtne steidz remontu. Pēc uzstādīšanas pārbaudīt izplūdes vērtību un analizēt rādītājus uz paneļa. Mūsu interneta veikals piedāvā Jums plašu auto daļu sortimentu. Mūsu mājaslapā jums būs viegli atrast izplūdes kolektoru, izpūtēju, ESP, bremžu klučus, radiatora režģus, gaisa filtrus, atpakaļskata spoguļus un citas auto daļas.
Lambda zondes bojājumi
- mehāniski bojājumi;
- pārkaršana, ko radījuši aizdedzes sistēmas bojājumi;
- elektrovadu pārrāvums;
- īssavienojums;
- degvielas piesārņojums ar dūmiem un gāzi.
Lambda zondes bojājumu pazīmes
- augsts toksisko vielu līmenis izplūdes gāzu sastāvā;
- ievērojams degvielas patēriņš;
- automašīnas dinamikas samazināšanās;
- nestabila katalizatora darbība;
- jūtami rāvieni, kad dzinējs ir uzkarsis.
Lambda zondes bojājumu iemesli
- dzesēšanas vai bremžu šķidruma tecēšana uz rezerves daļām;
- blīvju gredzenu nodilšana;
- lambda zondes tīrīšanai tiek izmantotas virsmaktīvas vielas;
- piesātināta gaisa-degvielas maisījuma ietekme uz detaļā;
- augsts svina savienojumu līmenis degvielā;
- degvielas attīrīšanas filtra aizsērēšanās;
- lambda zondes korpusa hermētiskuma zudums;
- izplūdes gāzu vai gaisa nokļūšana;
- elektroenerģijas apgādes traucējumi galvenajā barošanas blokā;
- skābekļa sensoru temperatūras palielināšanās saistībā ar sliktas kvalitātes degvielas izmantošanu;
- elementa funkcionālo īpašību samazināšanās.
Diagnostika
Lai veiktu lambda zondes diagnostiku, ir jāveic pāris vienkāršas darbības. Pirmkārt, ir jāiedarbina dzinējs un jāļauj tam iesilt. Precīzi noteikt skābekļa atlikuma daudzumu izplūdes gāzēs iespējam ir 300–400 °C grādu temperatūrā. Signāla biežumu un formu nosaka ar oscilogrāfa palīdzību. Tālāk ir jānoskaidro precīza elementa sildītāja pretestības pakāpe istabas temperatūrā. Normāli rādītāji ir 2 – 14 Omi. Pēc iepriekš minēto procedūru veikšanas atliek vienīgi noteikt sildītāja spriegumu aizdedzes sistēmas darbības laikā. Tā vēlamais koeficients ir 10,5 V. Lamba zondes diagnostiku ir ieteicams veikt pēc kariem nobrauktajiem 30 000 kilometru.
Lambda zondes remonts un nomaiņa
Lamba zondes bojājumos var novērst vienīgi attīrot skābekļa sensoru no dūmu un gāzes kvēpiem. Detaļa tiek izņemta 50 °C temperatūrā, tāpēc iesākumā tā ir jāuzsilda. Tīrīšana tiek veikta, ievietojot sensoru ortofosforskābē un atstājot to tur uz 15 – 20 minūtēm. Tad detaļu noskalo ar tīru ūdeni un atstāj izžūt. Tālāk ir jāpārbauda rezerves daļas posmi un uz tās jāuzklāj montāžās pasta. Pasta ir vienmērīgi jāsadala, neļaujot tai nonākt lambda zondes aizsargcaurulē. Apstrādāt nedrīkst arī savienotājelementus, kas nodrošina skābekļa piegādi.
Ja sastāvdaļu tīrīšana nav nesusi vēlamos rezultātus, tad detaļas nāksies nomainīt. Bojātā elementa nomaiņu var veikt patstāvīgi vai ar kvalificēta speciālista palīdzību.