
Auto Izplūdes vārsts
Izplūdes vārsts —
Izplūdes vārsts: noderīga informācija
Lai darbinātu virzuļmotoru un vārstus, kā arī atvēršanas un aizvēršanas vārstas gāzes apmaiņas laikā, gaisa ieplūdes un izplūdes, gāzu izplūdes, mehānismu sauc vārpstu pārnesumu. Viens no šiem ir vārsts, kas tiek saukts par izplūdes vārstu. Tā atver kanālu, lai atbrīvotu sadegušo gāzi pēc paplašināšanās. Tām ir nepieciešams izturēt augstu temperatūru un koroziju, ko izraisa izplūdes gāzes.
Lai nodrošinātu optimālu siltuma nodošanu, izplūdes vārstas parasti ir dobjas un piepildītas ar šķidro nātrijau. Gandrīz visiem 4-taktu dzinējiem ir virzuļmotori. Nevis vārstus, bet virzuļus, rotējošās spoles vai membrānas galvenokārt izmanto divtaktu motoriem un rotācijas virzuļus tikai dzinēju gāzes sadalei.
Izņēmums ir 2-taktu dīzeļdzinēji, kuriem ir izplūdes vārstas ar kontroli. Tās ir slēgtas ar pneimatiku, mehāniku, vai atsperēm. Dzinēji atšķiras ar sadales vārpstu, vārstu vietā. jums ir nepieciešams izplūdes vārsts konkrētam auto zīmolam, piemēram, Ford, jūs varat to viegli atrast mūsu automašīnu rezerves daļu klāstā. Mūsu interneta veikalā Jūs atradīsiet ieplūdes vārstus, vārstu sprauslas un izplešanās vārstus.
Kā noteikt izplūdes vārsta defektus
Pirmkārt, vārstu ir jāapskata un jānovērtē tā stāvoklis. Pārbuadiet, vai detaļa ir pareizi novietota un vai kontaktvirsmas izmēri ir pietiekami. Ideālā gadījumā kontaktvirsmas platumam jābūt 1,15 -1,5 mm. Pēc tam jāizmēra attālums starp detaļu un virzuli. Lai to izdarītu, izvirziet virzuli tiktāl, cik ļauj tā konstrukcija. Optimālais atstarpes lielums ir 2,5 mm. Ja tomēr rezultāts ir mazāks par šo, tad vārsts var sisties pret virzuli, kura rezultātā arī tiks bojāts.
Bez iepriekšminētā ir arī jāpārbauda, cik detaļa ir netīra. Ja uz detaļas ir daudz kvēpu vai vielu, kas rodas degvielas sadegšanas un eļļas uztecēšanas rezultātā, to ir jānotīra. Lai to izdarītu, jāizmanto spirtu saturoši šķidrumi.
To, ka izplūdes vārstu ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- Izplūdes gāzu spiediens ir palielinājies;
- Dzinēja cilindros patvaļīgi aizdegas degvielas maisījums;
- Palielināts degvielas patēriņš;
- Uz instrumentu paneļa deg Check Engine lampiņa;
- Dzinējs ātri pārslogojas;
- Uz dzinēja kondensējas pārāk daudz mitruma;
- Jūtama izplūdes gāzu smaka salonā.
Izplūdes vārsta defektu iemesli
Izplūdes vārsti darbojas agresīvos apstākļos: tie pastāvīgi kustās augsta spiediena, ķīmisku vielu un ekstremālas temperatūras ietekmē, kas mēdz pārsniegt 650 °С. Tieši tādēļ to izgatavošanai nepieciešami īpaši izturīgi materiāli un rūpīga tehnoloģiskā procesa ievērošana. Pat mazākā ražošanas kļūda būtiski samazina detaļas resursu. Mūsdienās tieši rūpnīcas brāķis ir visbiežākais iemesls, kādēļ ir izplūdes vārsts nedarbojas pareizi.
Daudzos gadījumos vārstus sabojā to sistemātiska pārkaršana. To var ietekmēt vairāki faktori, tajā skaitā – nekvalitatīvas degvielas izmantošana. Degviela ar zemu oktānskaitli degšanas procesā izraisa detonāciju. Tas izraisa konvulsīvu temperatūras paaugstināšanos un priekšlaicīgu detaļas nodilumu. Analoģiskas sekas var rasties padeves sistēmas darbības traucējumu dēļ, kuru rezultātā tiek traucēts degvielas maisījuma veidošanas process. Pastāvīgas kritiski augstas temperatūras ietekmes rezultātā var deformēties vārsta stienis, un detaļa iestrēgs.
Nepareizi noregulēti vārstu attālumi, neblīva vārsta šķīvja un ligzdas piekļaušanās, oglekļa nogulsnējumu veidošanās uz saskares virsmām, atsevišķu elementu nodilums un piesārņojums, vaļīga atvilcējatspere būtiski ietekmē siltummaiņas procesus. Tā rezultātā vārsta šķīvis pastāvīgi pārkarst, bojājas dzinēja cilindru hermētisms un parādās traucējumi tā darbībā.
Izplūdes vārsta remonts un maiņa
Remontdarbi nespēj novērst detaļas bojājumus. Par spīti tam, ka vārstu izgatavo no ļoti izturīga metāla sakausējuma, gadījumā, ja vārsts izkūst vai deformējas, to ir jānomaina.
Lai uzstādītu jaunu detaļu, jānoņem cilindra bloka galva. Ja detaļa ir jāmaina, jāvēršas autoservisā.
Pēc vārsta maiņas to jāpiekļauj cilindru bloka galvā esošajām ligzdām. Tam izmanto īpašu slīpešanas pastu.
Lai pareizi saliktu dzinēju, iesakām ar marķieri atzīmēt tā detaļas izjaukšanas procesā. Pēc tam, kad dzinējs būs uzstādīts, jāveic pārbaudes dzinēja palaišana, ļaujot tam darboties ar vidējiem apgriezieniem.