
Iztvaikotājs Gaisa Kondicionēšanas Sistēma par auto
Iztvaikotājs Gaisa Kondicionēšanas Sistēma interneta veikals
Kondensators ir daļa no gaisa kondicioniera, kurā dzesēšanas šķidrums tiek iztvaicēts. Šajā iztvaikošanas procesā gaiss tiek ievērojami dzesēts. Siltuma apmaiņas procesā dzesēšanas šķidrums arī uzsilst, tādēļ dzesēšanas šķidrums tiek atdzesēts caur kompresoru un kondensatoru. Pēc plūsmas dzesēšanas šķidrums atgriežas atpakaļ kondensatorā. Ja jūs zem savas mašīnas atrodat šķidruma peļķes, tas nozīmē, ka kondensators ir pārkarsis, jo ir deaktivizējies gaisa kondicionieris. Tas ir svīšanas rezultāts. Ja dzesēšanas šķidrums noplūst, tad ir noplūde.
Ja gaisa kondicionieris nefunkcionē, tad gaiss nevar pienācīgi būt dzesēts. Ja gaisa kondicionieris nesniedz uzstādīto temperatūru vai darbojas ļoti lēnu, problēma ir kondensatora nopūdē. Pirms demontāžas ir nepieciešams ieliet dzesēšanas šķidrumu. Dzesēšanas ķēdes laikā spiediens var būt augsts un dzēšanas šķidrums var izšļakstēties. Pēc tam kad esat nolējuši dzesēšanas šķidrumu, jūs varat nomainīt kondensatoru. Kondensators bieži ir uzstādīts grūti aizsniedzamās vietās, piemēram, aiz paneļa. Kondensatora nomaiņa būtu jāveic speciālā servisā, kaut gan tas izmaksās samērā dārgi, tomēr gaisa kondicioniera iztukšošanai un aizpildīšanai ir nepieciešama speciāla iekārta.
Jebkurā gadījumā pirms nomaiņas ir nepieciešams pārbaudīt darbības kapacitāti un sasprindzinājumu, un tikai tad jāveic priekšējā paneļa demontāža. Mūsu interneta veikals piedāvā plašu produktu klāstu. Šeit jūs varat iegādāties tādas auto daļas kā: sadales vārpstu, eļļas temperatūras sensoru, sajūga kabeli, dzesēšanas caurules, degvielas tvertnes, degvielas sūkņus un daudz citus. Mūsu sortimentā ir daudz auto daļas , dažādiem automobiļu modeļiem un markām.
Kā noteikt kondicionētāja iztvaicētāja bojājumus
Iztvaicētāja bojājumus var noteikt pēc tā ārējā stāvokļa. Lamelēm ir jābūt tīrām, taču neliels putekļu daudzums ir pieļaujams. Tāpat ir jāveic drenāžas kanāla diagnostika. Ja iztvaicētājs darbojas pareizi, tad labvēlīgos laika apstākļos stundas laikā jāizdalās aptuveni vienam litram kondensāta.
Drenāžās sistēma ir diezgan šaura (tikai 1,5-2 mm), tādēļ tā bieži aizsērējas. Sistēmu ir jāpārbauda īpaši rūpīgi tad, ja ir bojāts gaisa filtrs.
Turklāt jāizmēra gaisa temperatūra, kas izplūst no detaļas. Tai jābūt aptuveni 8 -12 оС. Šādos apstākļos dzesēšanas šķidruma temperatūras rādītājs svārstās starp 0-5 оС.
Iztvaicētāja lamelēs mēdz vairoties patogēnie mikroorganismi. Tā ir viena no visbiežākajām problēmām, kas var rasties detaļas izmantošanas laikā. Ja salonā ir parādījies nepatīkams aromāts vai citas bojājumu pazīmes, tad nekavējoties veiciet profilaktiskos pasākumus: attīriet un apstrādājiet iztvaicētāju un citus kondicionēšanas sistēmas elementus ar ķīmiskiem līdzekļiem.
Iztvaicētājs kalpo vidēji piecus gadus. Nepareiza gaisa filtra darbība un neatbilstoši laikapstākļi var būtiski saīsināt šo termiņu.
To, ka kondicionētāja iztvaicētājs ir jāapskata, Jūs sapratīsiet pēc šādām pazīmēm:
- salonā ir palielināts gaisa mitrums;
- Braukšanas laikā stikli aizsvīst;
- Kondicioniera darbības laikā salonā ir nepatīkams aromāts;
- Gaisa temperatūru regulēt nav iespējams.
Kondicionētāja iztvaicētāja defektu iemesli
Viens no visbiežākajiem iztvaicētāja defektiem ir korozija, kas rodas kondicionēšanas sistēmas piesārņojuma dēļ. Ar laiku tā izraisa caurumu parādīšanos, kas prasa tūlītēju speciālistu iejaukšanos. Iztvaicētāja iekšējā virsma var tikt bojāta kondicionēšanas sistēmas cauruļvadā iekļuvuša ūdens dēļ. Pārmērīgs piesārņojums kļūst par drenāžas caurules aizsērējuma cēloni, kā rezultātā būtiski samazinās gaisa dzesēšanas efektivitāte.
Mehānisma funkcionēšana galvenokārt ir atkarīga no citu kondicionēšanas sistēmas elementu stāvokļa. Piemēram, netīru salona filtru izmantošana traucē siltumapmaiņas procesu, kas ar laiku sabojā kondicioniera komponentes. Resīvera-sausinātāja ekspluatācijas īpašību pasliktina pārmērīga mitruma koncentrācija un freona sastāvā esošie kompresora nodiluma produkti, kā dēļ arī palielinās rūsas un piesārņojuma risks. Termoregulējošā ventiļa darbības traucējumu dēļ var sasalt un saplaisāt iztvaicētāja šļūtenes. Turklāt ne viss ieplūstošais dzesēšanas šķidrums pārvēršas gāzē. Analogas sekas izraisa arī salona ventilatora bojājumi. Iztvaicētājam var kaitēt arī spiediens, ko izraisa pārlieku liels daudzums freona.
Kondicionētāja iztvaicētāja remonts un maiņa
Visbiežākais iemesls, kā dēļ nākas veikt remontu, ir kondensāta aizplūšanas caurules un iztvaicētāja lameļu piesārņojums. Lai attīrītu virsmu un drenāžu, jāizmanto īpaši līdzekļi. Ja detaļas ir bojātas mehāniskas ietekmes dēļ, tad tīrīt tās nedrīkst. Tādā gadījumā mehānisms ir pilnībā jādemontē. Ja remonta ietvaros ir arī darbs ar freonu, ir nepieciešams īpašs aprīkojums.